۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۶۷
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان گفت: برخی از اصناف شهرستان کاشان فقط با یک جواز صنفی، بیش از 200 نفر اشتغال‌زایی داشته‌اند.
به گزارش پایداری ملی، مسعود خاندایی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری شهرستان که با حضور مسؤولان اتحادیه های صنفی برگزار شد، با اعلام اینکه بیش از 80 درصد جذب نیروی انسانی شهرستان در حوزه صنعت بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان کاشان در زمینه اشتغال در وضعیت قابل قبولی قرار دارد اما عمده اعلام نیاز شرکت‌ها مربوط به جذب نیروهای زیر دیپلم است که علاوه بر افزایش آمار بیکاری در قشر تحصیل کرده پیش‌بینی می‌شود که در آینده با کمبود نیرو در این سطح مواجه خواهیم بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه کاشان از مهاجرت افراد غیربومی و اتباع به شهرستان کاشان ابراز نگرانی کرد و بیان داشت: آمار موجود از به کارگیری و حضور بی‌سابقه نیروهای غیر بومی در بازار کار شهرستان حکایت دارد که این از طرفی نشان دهنده امنیت سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغال‌زایی شهرستان است و از سویی نیز در آینده تبعات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی عدیده‌ای را به جامعه تحمیل خواهد کرد.

وی بر رعایت اولویت به کارگیری نیروهای بومی دارای تخصص تاکید کرد و گفت: لازم است جامعه بزرگ دانشگاهی نیز با دقت مسائل حوزه اشتغال و مهاجرت‌های شغلی و مسائل کسب و کار را با کمک مسؤولان اتحادیه‌های صنفی و صنعت‌گران بررسی و رصد کند و آمار تحلیلی و تحقیقات خود را برای استفاده در تصمیم‌گیری‌های کلان در اختیار مراکز برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری قرار دهد.

خاندایی با اعلام اینکه درحوزه صنعت هیچ شرکتی نمی‌تواند مدعی شود که درخواستش از طریق این فرمانداری  پیگیری نشده است، تصریح کرد: عمدتا روند رسیدگی به درخواست‌ها این‌گونه است که در زمان اعلام مشکل، تیم اجرایی در بالاترین سطح مدیران شهرستان به احصا و رسیدگی مشکلات صنعت‌گران می‌پردازد و اگر موضوع در شهرستان قابل حل باشد که با تنظیم صورتجلسه و به طور مستند موضوع مرتفع می‌شود در غیر اینصورت پیگیری‌ها در سطوح استانی و حتی کشوری ادامه می‌یابد.

معاون فرماندار کاشان با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و معیشت مردم گفت: اگر سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده بود، قطعا کشور در تمام حوزه‌های اقتصادی با مشکلات بیشتری مواجه بود و می‌طلبد که در شرایط جنگ اقتصادی همه با یک هدف واحد در رفع مسائل و مشکلات صنایع و رونق تولید و اشتغال بکوشیم.

وی اصناف و کسبه کاشان را یکی از موفق‌ترین جامعه صنفی در کشور خواند و افزود: واقعا جای افتخار است که برخی از اصناف شهرستان کاشان فقط با یک جواز صنفی، بیش از 200  نفر اشتغال‌زایی داشته‌اند.

خاندایی خاطر نشان کرد: در کنار سیاست برخورد قاطع با متخلفان کم‌فروشی و گران‌فروشی در حوزه اصناف از صنوفی که جانب انصاف را در فروش اجناس رعایت کنند قدردانی و به عنوان کاسب نمونه به مردم معرفی و از آن‌ها تقدیر خواهد‌شد.

معاون برنامه‌ریزی فرماندار کاشان با اشاره به اهمیت رونق مشاغل خدمات رسان افزود: تضمین آینده شغلی شهرستان کاشان بر اساس سند توسعه شهرستان در حوزه توسعه خدمات است و توسعه خدمات به دست اتحادیه‌های صنفی محقق می‌شود.

وی در پایان مطرح کرد: در آینده دیگر کارخانجات و صنایع باتوجه به محدودیت منابع انرژی در اولویت نخواهد بود و باید برای توسعه و ایجاد اشتغال در حوزه خدمات، برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر