۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۳۱۵۲
در کارگروه پدافند غیرعامل اداره کل ورزش و جوانان استان فارس عنوان شد
اسماعیلی مدیر حراست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس: کلاسهای آموزشی و همچنین توانمند سازی نیرو ها و کارکنان ادارات و ارگانهای دولتی در مقابله با تهاجم عوامل خارجی و فرصت طلب باید با جدیت دنبال و برگزار شود.
به گزارش پایداری ملی، مجید اسماعیلی مدیر حراست و مسئول امور ایثارگران اداره کل ورزش و جوانان استان فارس، در کارگروه پدافند غیرعامل، گفت: کلاسهای آموزشی و همچنین توانمند سازی نیرو ها و کارکنان ادارات و ارگانهای دولتی در مقابله با تهاجم عوامل خارجی و فرصت طلب باید با جدیت دنبال و برگزار شود.

اسماعیلی در ادامه افزود: در این جلسه همچنین مقرر شد کارکنان دستگاههای اجرایی در جلسات متعدد در راستای تحقق این موضوع مهم و حیاتی حضور یافته و با آخرین راهکارهای آن آشنا شوند.

مدیر حراست اداره کل با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است افزود: پدافند غیر عامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

مجید اسماعیلی همچنین اظهار داشت : پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

وی گفت: اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان‌یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.

رئیس اداره حراست اداره کل افزود: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

وی در پایان گفت: پدافند غیر عامل در شبکه‌های توزیع به اصولی پیشگیرانه ای اطلاق می‌شود که با انجام آنها ضریب اطمینان شبکه بالا رفته و در مواقع بحران خسارت وارده کاهش می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر