۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۳۱۴۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ضمن دیدار با دکتر نماینده، مدیرکل فنی و حرفه ای استان، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز؛ در این دیدار آقایی مدیر کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی بر همکاری اداره کل پدافند غیرعامل و اداره کل فنی و حرفه ای استان در برگزاری دوره های آموزشی و تخصصی تاکید کرد. آقایی همچنین از زیرساخت های اداره کل فنی و حرفه ای استان بازدید بعمل آورده و رعایت اصول پدافند غیرعامل را امری ضروری برشمرد. وی تجهیز پناهگاه ها را جهت استفاده در مواقع بحرانی، موضوعی مهم قلمداد نموده و خواستار تسریع روند مجهزسازی پناهگاه ها شد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان با تاکید بر این که پناهگاه ضروری ترین بخش یک واحد عمومی محسوب می شود، وجود پناهگاه ها با تجهیزات کامل اعم از مولدهای برق اضطراری، ذخیره غذایی کافی و... را از عوامل مهم در مقابله با تهدیدات ناشی از بحران برشمردند. وی همچنین وسعت محوطه موجود در مجمتمع های فنی و حرفه ای استان را پتانسیلی مناسب دانست که می توان با مجهز نمودن محوطه، این مکان ها را به عنوان اسکان موقت شهروندان در مواقع بحرانی بکارگرفت.

دکتر نماینده نیز با اشاره به این که محوطه مجتمع های اداره کل فنی و حرفه ای استان در شرایط اضطراری می تواند به عنوان محل اسکان موقت مورد بهره برداری عموم مردم قرار گیرد، ظرفیت این محوطه ها را 700 و حتی با مجهزتر شدن، قابل ارتقاء دانست. وی همچنین با اشاره به مزیت های استفاده از انرژی های تجدیدپذیر افزود: تامین بخشی از برق ساختمان اداره کل فنی و حرفه ای استان به طور صد در صدی توسط انرژی خورشیدی تامین می شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر