۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۳۸
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: گام سوم در حال طراحی و متناسب با شرایطی است که پیش روی ایران و سایر کشورهای باقیمانده در برجام قرار دارد.

به گزارش پایداری ملی، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان امروز (دوشنبه) در نشست خبری با رسانه های داخلی و خارجی به تشریح آخرین تحولات در عرصه سیاست خارجی پرداخت و به سوالات مطرح شدخ پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره گام سوم کاهش تعهدات برجامی عنوان کرد: هنوز تا این لحظه مذاکرات و رایزنیها در خصوص اجرای تعهدات اروپاییها به نتیجه نرسیده و پیشنهادات و رایزنیهای زیادی مطرح است. 

وی افزود: آقای ماکرون در این زمینه تلاشهایی می کند و بقیه کشورهای اروپایی در این زمینه حمایت کردند و ما منتظر می مانیم ببینیم در وقت کمی که برای برداشتن گام سوم داریم، این تلاشهای دیپلماتیک به چه سرانجامی می رسد، بعد از آن توسط شورای عالی نظارت بر برجام تصمیم گرفته خواهد شد که گام سوم را ایران بردارد یا برندارد. 

وی بیان کرد: گام سوم در حال طراحی است، متناسب با شرایطی که پیش روی ایران و سایر کشورهای باقیمانده در برجام هست.

موسوی در پاسخ به سوالی گفت که تجربه نشان داده آمریکاییها به دنبال آرامش و امنیت در منطقه ما به ویژه در افغانستان نیستند. اگر توافقاتی می کنند که بقیه گروهها در آن دخیل نیستند یا دولت افغانستان از آن بی خبر است یا دخالت داده نشده، نه تنها موجب آرامش و امنیت نخواهد شد بلکه برعکس موجب می شود تنشها، ناامنیها و بی ثباتی ها بیش از پیش گسترش یابد.

موسوی خاطرنشان کرد: ایران این اقدامات یکجانبه را رد می کند و بر موضع قبلی خود پافشاری خواهد کرد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر