۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۳۱۱۲
فیس بوک به تازگی خبر از توقف شنود پیام های صوتی کاربران خود داده است؛ با این حال مایکروسافت به ادامه شنود مکالمات اسکایپ اشاره می کند.

به گزارش پایداری ملی، در روزهای اخیر گزارش های زیادی مبنی بر شنود صحبت های کاربران توسط شرکت های بزرگی مانند اپل، گوگل، آمازون و فیس بوک به اینترنت راه پیدا کرده است. بر اساس این گزارش ها، شرکت های مذکور مکالمات افراد را برای تحلیل و همچنین تبدیل شدن به متن، در اختیار پیمانکاران خارج از شرکت قرار می دهند. این شرکت ها دلیل چنین کاری را بهبود کیفیت و دقت کلی محصولات آینده خود اعلام کرده اند.

پس از انتشار این گزارش ها، بسیاری از شرکت ها شنود پیام های صوتی کاربران را متوقف کردند که برای مثال می توان به فیس بوک اشاره کرد (فیس بوک شنود پیام های صوتی کاربران را متوقف کرد). البته این توقف شنود به صورت موقتی خواهد بود و در آینده تغییراتی در آن صورت می گیرد تا مشتریان با آن مشکلی نداشته باشند. در این میان، مایکروسافت رویه متفاوتی را برای شنود مکالمات اسکایپ در پیش گرفته است.

ظاهرا شرکت مایکروسافت قصد دارد تعداد افرادی که مکالمات اسکایپ و همچنین کورتانا را شنود و بازنویسی می کنند، دو برابر کند. سخنگوی مایکروسافت در صحبت با Motherboard اعلام کرد:

با توجه به سوالاتی که اخیرا در این رابطه ایجاد شده است، ما متوجه شدیم باید اقدام بهتری برای بررسی مکالمات توسط انسان ها انجام دهیم. ما برای این کار از انسان ها و همچنین روش های خودکار استفاده می کنیم.

این شرکت قابلیت حذف صداهای ضبط شده را توسط کاربران فراهم کرده است؛ با این حال پیدا کردن چنین ویژگی چندان برای آن ها آسان نیست. انتظار می رود در آینده شرکت ها در این زمینه شفاف تر عمل کنند تا نگرانی کاربران با کاهش روبه‌رو شود.

منبع: سایبربان

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر