۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۳۱۰۹
نتایج یک بررسی جدید در آمریکا نشان می دهد، اکثر نوجوانان آمریکایی(78 درصد) برای کسب اطلاع از رویدادها و اخبار از منابع معتبر و قابل اعتماد استفاده نمی کنند و بیشتر به سراغ شبکه های اجتماعی می روند که به محلی برای انتشار اخبار دروغین و جعلی هم مبدل شده اند.

به گزارش پایداری ملی، نتایج یک بررسی جدید در آمریکا نشان می دهد یوتیوب وشبکه های اجتماعی مانند توئیتر و فیس بوک، منبع خبری برتر نوجوانان 13 تا 17 ساله آمریکایی هستند.

به نقل از تک اسپات با افزایش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی دیگر روزنامه ها و تلویزیون برای نسل جدید منبع خبری محسوب نمی شوند و شبکه های اجتماعی مختلف جایگزین آنها شده اند.

 

تحقیق جدیدی که در همین زمینه در امریکا صورت گرفته نشان می دهد اکثر نوجوانان آمریکایی(78 درصد) کسب اطلاع از رویدادها و اخبار روز را ضروری می دانند، اما آنها بدین منظور لزوما از منابع معتبر و قابل اعتماد استفاده نمی کنند و بیشتر به سراغ شبکه های اجتماعی می روند که به محلی برای انتشار اخبار دروغین و جعلی هم مبدل شده اند.

در میان نوجوانان آمریکایی یوتیوب معتبرترین شبکه اجتماعی برای کسب خبر است و 60 درصد از آنها از این منبع استفاده می کنند. البته نوجوانان در شبکه های اجتماعی برای کسب خبر به سراغ افراد مشهور وتاثیرگذار مانند بازیگران، چهره های ورزشی و موسیقی و به اصطلاح اینفلوئنسرها می روند و نه حساب های کاربری وابسته به شبکه های معتبر و مشهور خبری.

موسسه رسانه ای کامن سنس که این بررسی را انجام داده، تداوم وضعیت مذکور را عامل نگرانی می داند و بر این باور است که ارزش ها، استانداردها و اخلاقیات این افراد لزوما مورد تایید و مناسب نیست و لذا نباید آنها به منابع خبری قابل اطمینان و صادق برای نوجوانان مبدل شوند.

همین بررسی نشان می دهد که تنها 41 درصد از نوجوانان برای کسب خبر از رسانه های چاپی یا حساب های کاربری آنها در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و مشاهده اخبار تلویزیون تنها در میان 37 درصد نوجوانان طرفدار دارد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر