۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۹۳
تلگراف به نقل از جانسون:
یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که نخست‌وزیر جدید این کشور معتقد است در صورت حاصل نشدن توافق برگزیت مورد نظر آنها، پارلمان بریتانیا هم نمی‌تواند مانع خروج بدون توافق لندن از اتحادیه اروپا شود.

به گزارش پایداری ملی، در حالی که چندی پیش «بوریس جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس به اروپا هشدار داده بود این کشور آماده جدایی از این اتحادیه حتی بدون توافق است، اکنون خبر می‌رسد که وی قصد دارد برای برلین و پاریس ضرب‌الاجل نیز تعیین کند.

روزنامه «ساندی تلگراف» گزارش داد جانسون در سفری که طی روزهای آینده به پاریس و برلین می‌رود، به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان هشدار خواهد داد که پارلمان انگلیس هم نمی‌تواند مانع خروج [بدون توافق] انگلیس از اتحادیه اروپا شود .

به نوشته خبرگزاری «رویترز» تلگراف در نسخه روز یکشنبه خود نوشت:‌«این هفته آقای جانسون به آلمان و فرانسه می‌رود تا به ماکرون و مرکل تاکید کند که پارلمان بریتانیا نمی‌تواند مانع وقوع برگزیت شود».

این روزنامه همچنین خبر داد که نخست‌وزیر جدید انگلیس برای شرکای اروپایی خود ضرب‌الاجل دو ماهه‌ای در نظر گرفته تا توافقی که هم مورد قبول کابینه دولتی بریتانیا و هم پارلمان این کشور باشد را تهیه کنند یا اینکه لندن بدون توافق در روز جشن هالووین (سی‌ویکم اکتبر - نهم آبان) از اتحادیه اروپا خارج می‌شود.

گفت‌وگوهای جانسون درباره برگزیت، در حالی انجام خواهد شد که وی پیش‌تر با رد دعوت به گفت‌وگو از سوی رهبران اروپایی، به فرستادن نماینده‌ای برای تأکید بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ اعلام شده بسنده کرده بود.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵ در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

«ترزا می» نخست‌وزیر مستعفی انگلیس سه بار توافق با اتحادیه اروپا را به پارلمان ارائه کرد اما قانون‌گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند. او سوم خرداد امسال با اعلام شکست تلاش‌هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را اعلام کرد و در تاریخ هفتم ژوئن (۱۷ خرداد) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر