۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۵۳۰۹۱
سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش یادداشتی با عنوان «تحول دستگاه قضا؛ تقویت‌کننده سرمایه اجتماعی نظام » منتشر کرد.
به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در یادداشتی کوتاه که در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش منتشر شده پیرامون تحولات این روزهای دستگاه قضا آورده است: هرچند زمان زیادی از آغاز تصدی  آیت الله رئیسی بر مسند ریاست دستگاه قضا نمی گذرد با این حال همه ناظران منصف براین باورند مسیری که ایشان آغاز کرده است در این شرایط بسیار با اهمیت است.این مسیر درصورت همراهی دیگر قوا می تواند به یک تحول چشمگیر در حوزه قضایی کشور منتج شود و به تحقق یکی از مهمترین اهداف انقلاب اسلامی یعنی دستیابی به «عدالت» یاری رساند.

در این ادامه این یادداشت آمده است: برخورد بدون مماشات با  مفسدین اقتصادی به ویژه دانه درشت ها، آغاز تحول ساختاری در قوه قضائیه، ارتقای همکاری ها با سایر قوا و نهادها، حضور در متن مردم به ویژه جامعه بزه‌دیدگان و آشنایی با مشکلات آنها از نزدیک،  بسیار مهم جلوه می نماید.

سردار جلالی در بخش دیگری از این یادداشت آورده است: از طرف دیگر تقویت اقتدار دستگاه قضا در برابر مجرمین و گسترش رافت اسلامی برای مردم،  رسیدگی به جرایم برخی از نیروهای قوه قضائیه و صدور حکم برای این افراد بدون درنظر گرفتن جایگاه آنها، حمایت از آزادی رسانه ها و حقوق شهروندی و... همه و همه نشانه هایی است از گشودن «مسیری تازه» در فضای قضایی کشور و تقویت «سرمایه اجتماعی» نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید می‌کند: بدون شک استمرار این رویکرد می تواند بسیاری از تهدیدات به ویژه عملیات‌های روانی دشمن در «جنگ ترکیبی» که تلاش دارد در کشور القای یاس و ناامیدی کرده و چهره نظام مقدس اسلامی را تخریب کند برطرف ساخته و  از طرف دیگر اعتماد بین مردم و حاکمیت اسلامی را بیش از پیش تقویت نماید.

نویسنده در این یادداشت تصریح می کند: از سوی دیگر  اقتدار دستگاه قضا می‌تواند بعنوان نماد اقتدار ملی ، فضای لازم را برای «رونق تولید» فراهم کرده و با ایجاد امید در دل تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی این تضمین را به آنها بدهد که امنیت کسب و کار و فعالیت اقتصادی آنها محترم، مشروع و مورد حمایت نظام است.

در پایان این یادداشت آمده است: این اقتدار همچنین به آنهایی که سعی دارند مانعی در برابر تولید ملی باشند پیام هشدار خواهد بود که عملکرد آنها رصد شده و با اقدامات مجرمانه آنها برخورد خواهد شد. در واقع یکی از الزامات مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، برخورد قاطع و دقیق و به موقع با فساد و فاسد اقتصادی بعنوان  ستون پنجم دشمن است که این آهنگ خوب نشان از آن دارد. انشاءالله شاهد اعتلای عدالت اسلامی در پرتو این حرکت انقلابی و اسلامی باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر