۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۹۰
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در خط دو مطالعات کاملی در حوزه پدافند غیرعامل صورت گرفته و تمام اقدامات مناسب در این زمینه همزمان با ساخت، انجام می‌شود.
به گزارش پایداری ملی، حسین امیری در جلسه پدافند غیر عامل خط یک متروی اصفهان که با حضور دستگاه‌های امدادی، انتظامی، آتش‌نشانی و سایر دستگاه‌های استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد ایمنی و امنیت برای همه شهروندان از وظایف مسئولان است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به این مهم توجه جدی صورت گرفته که شهرها خود ‌را برای حوادث مختلف آماده کنند، افزود: مترو از نقاط استراتژیک شهرها به شمار می‌رود و این سیستم حمل و نقل ریلی که جدید است، باید الزامات ایمنی و پدافند غیرعامل را فراهم کند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: پیگیری‌های جدی در این حوزه برای خط یک متروی اصفهان نیز صورت گرفته و مدیریت شهری آمادگی خود را برای اینکه در حوزه ایمنی اتفاقات جدی صورت دهد، نیز در حوزه قطارشهری و نیز در حوزه شرکت بهره‌برداری مترو، اعلام می‌دارد.

وی تاکید کرد: مسائل ارتباطی در مترو نیز موضوع مهمی بود که باید انجام می‌شد و خوشحالیم که در حال رفع این موضوعات هستیم؛ سازمان قطارشهری اصفهان نیز تلاش بسیاری در این حوزه انجام داده که اقدامات این سازمان در این خصوص قابل تقدیر است.

متروی اصفهان جزو ایمن‌ترین متروهای کشور

«سیدمحمدرضا بنکدار هاشمی» مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان نیز در این جلسه گفت: بر اساس شاخص‌های ایمنی، متروی اصفهان به نسبت سایر شهرهای کشور از ایمن‌ترین متروهای کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار کرد: خط یک قطار شهری اصفهان در حال حاضر با استقبال مردم، روزانه مشغول خدمت‌رسانی به مردم اصفهان است و خوشحالیم که در این خصوص اقدامات سازمان قطارشهری اصفهان، به نتیجه رسیده است.

مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان افزود: خرسندیم که مدیریت شهری استان پیگیر موضوعات قطارشهری اصفهان  است و این مسئله مؤید اتفاقات مثبت در این حوزه است.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته شهردار اصفهان پیگیر بحث‌های مالی در این بخش بود و سازمان قطار شهری اصفهان پیگیری جدی در حوزه‌های ایمنی و موارد دیگر انجام داد.

بنکدار هاشمی با بیان اینکه بر اساس شاخص‌های ایمنی، متروی اصفهان به نسبت سایر شهرهای کشور از ایمن‌ترین متروهای کشور به شمار می‌رود، گفت: طول مسیر خط یک ۲۱ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است که تلاش می‌کنیم نهایت استفاده از آن صورت گیرد، البته پیگیری‌های خوبی در این حوزه از سوی سازمان قطارشهری اصفهان صورت گرفته است.

مترو بهترین گزینه برای کاهش میزان آلودگی و سفرهای خودرویی در شهر

«منصور شیشه‌فروش» مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه اظهار کرد: اعتماد مردم به این سیستم از اهمیت بسیاری برخوردار است و به مسائل ایمنی در حمل و نقل عمومی باید به صورت جدی توجه شود.

وی افزود: مترو ۷۵ هزار نفر سفر روزانه در شهر اصفهان را کاهش داده و خوشحالیم که این اتفاق در شهر اصفهان صورت گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه ‌در شرایط آلودگی هوا، مترو بهترین گزینه برای کاهش میزان آلودگی و سفرهای خودرویی شهر به شمار می‌رود، تصریح کرد: باید تلاش کنیم که ضریب آسیب‌پذیری سیستم‌های خود را در مسائل امنیتی کم کنیم و این موضوع را مد نظر قرار دهیم.

وی تاکید کرد: بررسی سوابق خطر در متروهای مختلف جهان و بررسی تهدیدها، اعلام و ارائه راهکار آن اهمیت دارد؛ حوادث حین ساخت خطوط مترو نیز باید با تمرین، مانور و نظارت جدی، مد نظر قرار گیرد و با دقت لازم، در این خصوص، تصمیمات جدی عملیاتی شود.

منبع: ایمنا

شیشه‌فروش اظهار کرد: آموزش به مردم و پیشگیری از وقوع حوادث در این خصوص نیز اهمیت بسیاری داشته و باید در این زمینه نیز حرکت‌های جدی صورت دهیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر