۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۸۸
با گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی و افزایش تعداد وب‌سایت‌ها، سیستم‌های مدیریت محتوای متعددی نیز به بازار پر رونق وب، عرضه شد؛ اما تعداد زیادی از آن‌ها نتوانستند موفقیت چشمگیری در این عرصه کسب کنند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همیار توسعه، تنها سیستم‌های مدیریت محتوایی که در سطح جهان و برای تمام زبان‌ها و طراحی‌ها قابل‌ استفاده هستند توانستند جایگاه خود را در دنیای طراحی سایت حرفه‌ای، حفظ کنند.

طبق آمار و اطلاعات، سیستم مدیریت وب وردپرس، یکی از محبوب و خوشنام‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا و طراحی سایت وردپرس است که درصد بسیار بالایی از وب‌سایت‌های جهان به‌وسیله آن طراحی‌ شده‌اند.

محبوبیت این سیستم مدیریتی به حدی است که تاکنون میزان شگفت‌آور ۳۰ درصد از کل وب‌سایت‌های جهان را در برگرفته است. به دلیل امکانات و ویژگی‌های دوست‌داشتنی این سیستم، طیف وسیعی از کاربران، از افراد مبتدی گرفته تا طراحان وب حرفه‌ای، طراحی سایت با وردپرس را به طراحی با سایر سیستم‌ها ترجیح می‌دهند.

چرا طراحی سایت با ورد پرس تا این حد محبوبیت دارد؟

وردپرس به دلیل ویژگی‌های خاص و انعطاف‌پذیری بالای خود توانسته، در زمینهٔ طراحی وب‌سایت، جایگاه بالایی را در سطح جهان، از آن خود کند. از جمله ویژگی‌ها و مزایای طراحی سایت با ورد پرس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

· نصب و استفاده از این پلتفرم کاملا رایگان است و شما بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای می‌توانید این سیستم مدیریت ارزشمند را در اختیار داشته باشید.

· به دلیل کاربرد گسترده ورد پرس در سطح جهان، افزونه‌های plugin یا add on بسیار زیادی برای این سیستم طراحی‌ شده و شما با استفاده از این افزونه‌ها می‌توانید بی‌نهایت امکانات جدید به وب‌سایت خود اضافه کنید.

· برای طراحی سایت با ورد پرس می‌توانید از هزاران قالب آماده موجود در اینترنت استفاده کنید. حتی بسیاری از این پوسته‌ها و قالب‌های آماده رایگان بوده و با نصب آن‌ها نیازی به پرداخت هزینه اضافی بابت طراحی قالب نخواهید داشت. (هرچند طراحی قالب اختصاصی، از بسیاری جهات ارجحیت دارد. در ادامه مطلب به تفاوت طراحی قالب اختصاصی و استفاده از قالب‌های آماده می‌پردازیم)

· برخی متخصصان ادعا می‌کنند ورد پرس به دلیل امکان نصب پلاگین یا افزونه‌های متعدد، از امنیت بالایی برخوردار نیست، اما ورد پرس، مشکلات امنیتی را با به‌روزرسانی‌های منظم خود برطرف کرده است.

· راه‌اندازی و طراحی فروشگاه اینترنتی، هدف بسیاری از مدیران کسب‌وکار است. با نصب و استفاده از یک افزونه فروشگاه ساز (مانند ووکامرس) می‌توانید صاحب یک فروشگاه اینترنتی وردپرسی شوید.

· اگر در مدیریت وب‌سایت حرفه‌ای نیستید، اصلا نیازی به نگرانی نیست. سیستم مدیریت محتوای ورد پرس در عین داشتن امکانات فراوان، بسیار ساده طراحی‌شده است و با صرف تنها چند ساعت وقت، می‌توانید به‌راحتی کار کردن و محتوا گذاری در آن را فرابگیرید.

· از دیگر مزایای طراحی سایت با وردپرس، امکان ساختن انجمن یا تالار گفتگو است. چنانچه قصد ایجاد تالار گفتگو در وب‌سایت خود را دارید، می‌توانید با استفاده از افزونه‌های فرم ساز، در وب‌سایت خود، یک انجمن یا تالار گفتگو ایجاد کرده و عضوگیری کنید.

· در طراحی سایت با ورد پرس می‌توانید چند نویسنده برای وب‌سایت خود تعریف کرده و دسترسی‌های جداگانه ایجاد کنید.

برای دریافت مشاوره و ثبت ویژگی‌ها و امکانات مورد نیاز برای وب‌سایت خود، با همیار توسعه تماس بگیرید تا همکاران ما در مورد چگونگی طراحی سایت شما را راهنمایی کنند کافیست با شماره ۰۲۱۲۲۸۹۹۰۸۷ تماس بگیرید.

بایدها و نبایدها، طراحی سایت با ورد پرس!

همان‌طور که گفته شد، سیستم مدیریت محتوای ورد پرس امکان استفاده از قالب‌های آماده را برای کاربران فراهم کرده است. با نصب یک پوسته یا قالب آماده، هزینه‌ای بابت طراحی قالب نمی‌پردازید؛ اما به‌ احتمال‌ زیاد تمامی توقعاتی که از یک قالب وب‌سایت دارید، نیز برآورده نخواهد شد.

درصورتی‌ که قصد ایجاد یک وب‌سایت خبری، سرگرمی، فروشگاهی یا شرکتی را دارید، طراحی قالب اختصاصی، گزینه به‌مراتب بهتری خواهد بود. با طراحی قالب وردپرس اختصاصی، می‌توانید ویژگی‌های گرافیکی و ظاهری مورد نظر خود را به طراح منتقل کرده و سایت خود را مطابق با نیازها و شکل ظاهری دلخواه خود طراحی کنید.

همچنین با طراحی قالب اختصاصی، تنها امکانات و کدهای موردنیاز شما در قالب قرار می‌گیرند و با حذف کدهای اضافی، از سنگین و کند شدن بیهوده وب‌سایت، جلوگیری می‌شود.

طراحی سایت ریسپانسیو از مهم‌ترین مسائلی است که از گوگل امتیاز می‌گیرد و باید در طراحی سایت با وردپرس مورد توجه قرار گیرد. با طراحی قالب اختصاصی و استفاده از خدمات رایگان پس از نصب قالب، مشکلی بابت طراحی ریسپانسیو سایت خود نخواهید داشت و مشکلات احتمالی باراهنمایی طراحان برطرف خواهند شد. درصورتی‌ که در قالب‌های آماده، چنین امکانی را نخواهید داشت.

از دیگر نکات مهم در طراحی سایت با وردپرس، دقت کردن به مسائل امنیتی پیش از نصب افزونه‌هاست. از نصب کردن تعداد زیادی افزونه بپرهیزید و پیش از نصب در مورد امنیت آن‌ها تحقیق کنید.

شما هم می‌توانید به‌وسیله سیستم مدیریت محتوای وردپرس، سایت خود را طراحی کرده و در دنیای وب بدرخشید. گروه همیار توسعه با داشتن سال‌ها تجربه در طراحی سایت با وردپرس و بهره‌مندی از دانش و مهارت متخصصان طراحی وب، بهترین نتیجه را برای شما حاصل می‌کند.


منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر