۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۸۳
سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص فروش جنگنده‌های آمریکایی به تایوان هشدار داد و اعلام کرد که در صورت عدم توقف آمریکا در فروش تسلیحات، چین اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد.

به گزارش پایداری ملی، منابع آگاه روز پنجشنبه گزارش داده‌اند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به صورت غیررسمی برای فروش عمده سلاح به تایوان، از جمله ده‌ها جنگنده اف-۱۶ چراغ سبز نشان داده‌ است.

براساس گزارش خبرگزاری «شینهوا»، «هوا چونیانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی در این زمینه و فروش 8 میلیارد دلاری جنگنده‌های «اف-16» آمریکایی به تایوان گفت: طرف آمریکایی به طور جدی اصل "یک چین" (چین واحد) و سه بیانیه مشترک میان چین و آمریکا را نقض کرده است.

وی افزود: آمریکا در امور داخلی چین دخالت کرده و حاکمیت و منافع امنیتی کشور ما را زیر پا گذاشته است.

چونیانگ با تاکید بر اینکه موضوع تایوان مربوط به حاکمیت و تمامیت ارضی چین است از طرف آمریکایی خواست تا ماهیت بسیار حساس این مسئله را بپذیرد و از اصل "یک چین" و سه بیانیه مشترک میان آمریکا و چین پیروی کند.

وی همچنین از آمریکا خواستار توقف فروش سلاح و ارتباط نظامی با تایوان شد و اعلام کرد که در غیر این صورت چین اقدامات متقابلی را انجام خواهد داد و آمریکا مسئول تمام پیامدهای مرتبط با آن خواهد بود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر