۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۸۱
هزاران نفر از مسافرانی که روز جمعه وارد خاک آمریکا شدند به دلیل اختلال و قطع سیستم‌های رایانه‌ای اداره گمرک و محافظت مرزی، چندین ساعت سرگردان شدند.
 به گزارش پایداری ملی، اختلال در سیستم‌های رایانه‌ای اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا، هزاران تن از مسافران را که باید توسط نیروهای مرزی مورد بررسی قرار می‌گرفتند، سرگردان کرد.

بنا به گزارش شبکه «سی ان بی سی»، اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا روز گذشته (جمعه) به وقت محلی اعلام کرد که سیستم‌های رایانه‌ای این اداره دچار اختلالاتی شده است و به همین دلیل مأموران بخش مهاجرت آمریکا بیش از دو ساعت موفق به پردازش اطلاعات هویتی مسافرانی که وارد آمریکا شده‌‌ بودند، نشدند.

گرچه مشکل اختلال سامانه‌های پردازش هویت مسافران اداره گمرک بعد از دو ساعت برطرف شد اما هزاران نفر از مسافران مجبور شدند برای مدت زمان طولانی، برای تعیین هویت منتظر بمانند.

طبق این گزارش، هنوز علت بروز چنین مشکلی مشخص نشده است اما تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد و تاکنون عمدی بودن این اختلال تأیید نشده است.

اداره گمرک و محافظت مرزی آمریکا اعلام کرد که مأموران این اداره برای پردازش اطلاعات مسافرانی که از خارج وارد خاک آمریکا می‌شدند، از «روندهای جایگزین» استفاده کردند.

یکی از مسافران در یک پیام توییتری نوشت که مسافران پرواز وی از لندن به محض ورود به «بوستون» به دلیل بروز این مشکل اجازه خروج از هواپیما را پیدا نکردند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر