۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۳۰۶۷
صدای بوق اتوبوس‌ها می‌آید، جمعیت با شوق، گریه، خنده... به سمت اتوبوس‌های در حال حرکت، می‌دوند هرکس عزیز خود را صدا می‌زند پشت شیشه او را می‌بوسد، عزیزش رنگ به رخسارش نیست ولی باز هزاران بار خدا را شکر می‌کند و او را به آغوش می‌کشد.
به گزارش پایداری ملی، امروز در برگ زرینی از تقویم انقلاب اسلامی جلوه‌ای باشکوه از تاریخ استقامت، صبر و پایداری ثبت شده است.

26 مردادماه، یادآور تبادل حدود 40 هزار آزاده با همین تعداد اسیر عراقی در سال 69 پس از گذشت سه سال از آتش‌بس هشت سال جنگ تحمیلی، است.

امروز، یادآور بازگشت غرورآفرین آزادگان سرافرازی است که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و دوری از عزیزان خویش، به آغوش وطن بازگشتند.

امروز مرز خسروی یادآور بوسه دلیرمردانی‌ بر خاک خود است که برای صیانت و حراست از دین و عظمت اسلام، انقلاب و آرمان‌های ایران اسلامی با ایثار و از خودگذشتگی تا پای جان ایستادند.

اسطوره‌های سلحشوری وطن، چراغ راه انقلاب‌اند حامل پیام خون شهیدان و پایمردی دلیرمردان دفاع مقدس هستند که همواره همچون ستاره‌ای زیبا می‌درخشند؛ آنان که صبر و شکیبایی و مقاومت را تفسیر دیگری کردند.

تمامی مردم ایران با آذین‌بندی شهر، گل و شیرینی این پیروزی را جشن گرفتند شور و هیجانی در خانواده‌ها و محله‌ها ایجاد شده، قرا است اسرای سرافراز ایرانی از چند نقطه مرزی با تشریفات وارد کشور شوند.

مرز خسروی، استان کرمانشاه نیز از این قدم‌های استوار و محکم بی‌نصیب نیست، چرا که نخستین گروه از این مرز می‌خواهند وارد وطن شدند.

شرایط برای حضور و استقبال آماده است، صدای صلوات از مرز خسروی به گوش می‌رسد، بوی اسپند به مرز فضایی معنویی بخشیده، مادری در گوشه‌ای مداوم فرزند خود را با اشک صدا می‌زند «مادر به قربانت کی میایی» چقدر سخت است این لحظه‌های پایانی انتظار....

ساعت 2 بعدازظهر است گرمای شدید مردادماه در نقطه صفر مرزی، از صبح جمعیتی وصف نشدنی منتظرند...

صدای بوق اتوبوس‌ها می‌آید، جمعیت سراسیمه با شوق، گریه، خنده...به سمت اتوبوس‌های در حال حرکت، می‌دوند هرکس عزیز خود را صدا می‌زند پشت شیشه او را می‌بوسد، عزیزش رنگ به رخسارش نیست، نحیف و لاغر؛ ولی باز هزاران بار خدا را شکر می‌کند و او را به آغوش می‌کشد.

آزادگان در لحظه ورود، مشت مشت خاک کشور را برمی‌داشتند، می‌بوییدند و به سر و صورت خود می‌ریختند، بر خاک وطن سجده می‌زدند.

زیارت حرم امام خمینی(ره) و همچنین دیدار با مقام معظم رهبری از نخستین برنامه‌ها و اقدامات مشترک آزادگان بود.

*آزادگان آبروی ملت را حفظ کردند

مقام معظم رهبری در دیدار با آزادگان گفتند:«‌یکی از چیزهایی که شما را، دل‌هایتان را زنده نگه می‌داشت، ‌پرامید نگه می‌داشت، یاد آن چهره و روحیه پرصلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند، راحت می‌شود فهمید... مسأله اسارت طولانی فرزندان این ملت به نوبه خود امتحان دیگری بود که ملت ما با موفقیت آن را به انجام رسانده و اسرای ما همانند ملت ایران از خود آزادمردی نشان دادند و سرانجام با موفقیت و سرافرازی به وطن بازگشتند...شما در دوران اسارت شرایط سختی را گذراندید، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدید.»

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر