۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۴۹
مأمور یک زندان در آمریکا با یک وانت سیاه به میان جمعیت معترضانی که بیرون زندان تجمع کرده بودند حمله‌ور شده و موجب زخمی شدن چندین نفر شد.
به گزارش پایداری ملی، برخی از معترضان شرکت‌کننده در یک تجمع اعتراضی در بیرون زندانی در ایالت «رودآیلند» روز  پنجشنبه از هجوم وانت سیاهِ متعلق به این زندان به میان جمعیت تظاهرکنندگان خبر داده‌اند. 

روزنامه واشنگتن‌پست نوشته معترضان روی آسفالت مقابل زندان «وایات» در ایالت «رود آیلند» که از مجموعه بازداشت‌گاه‌های در حال همکاری با اداره مهاجرت و گمرک آمریکا است نشسته بودند که ناگهان این خودرو به سمت آنها هجوم آورد. راننده خودرو بعد از داد و فریادهای معترضان برای یک لحظه خودرو را متوقف کرد، اما ناگهان دوباره به سمت معترضان هجوم آورد و چیزی نمانده بود که چندین نفر را زیر بگیرد. 

برگزارکنندگان این تجمع اعتراضی می‌گویند برخورد خودرو به برخی از تظاهرات‌کنندگان آنها را روانه بیمارستان کرده، اگرچه هیچ‌یک به طور جدی زخمی نشدند. «ایمی آنتونی»، یکی از برگزارکنندگان این تجمع اعتراضی گفت: «واقعاً وحشتناک بود چون نمی‌دانستیم قصد راننده واقعاً چیست.»

معترضان می‌گویند راننده این خودرو یکی از مأموران بازداشتگاه بوده که لباس فرم به تن داشته است. نیروهای پلیس حاضر در صحنه دخالتی در ماجرا نکردند و راننده بعد از حمله محافظ‌ها با اسپری فلفل به معترضان وارد بازداشتگاه مورد نظر شد. 

تظاهرات‌کنندگان از اعضای فعالان گروهی به نام «Never Again Action» بوده‌اند که خواستار تعطیلی اداره گمرک و مهاجرت آمریکا و بازداشتگاه‌های محل نگهداری مهاجران در سراسر آمریکا هستند. 

مخالفت با فعالیت‌های اداره مهاجرت و گمرک آمریکا، بعد از برخوردهای خشن مأموران این نهاد آمریکایی با مهاجران افزایش پیدا کرده است. چهارشنبه هفته گذشته مأموران این اداره در یورشی کم‌سابقه به کارخانه‌های ایالت «می‌سی‌سی‌پی»، صدها مهاجر را بازداشت کردند. «آسوشیتدپرس» شمار افراد بازداشت‌شده در جریان این عملیات که در کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی صورت گرفت را دستکم ۶۸۰ نفر اعلام کرد. 

«متیو آلبنس» سرپرست اداره مهاجرت و گمرک آمریکا گفته است که این عملیات از حیث تعداد بازداشت‌شدگان، بزرگترین عملیات بازداشت کارگران غیرقانونی در یک دهه گذشته به شمار می‌آید و از این نظر که این تعداد بازداشت تنها در یک ایالت انجام شده نیز در تاریخ آمریکا بی‌سابقه است.

این عملیات در شهرهای کوچکی مانند «بی اسپرینگز»، «کارتیج»، «کانتون»، «مورتون»، «پلاتچی» و «سباستاپول» که عمده نیروی کار خود را از مهاجرین لاتین تأمین می‌کنند، انجام گرفته است.

روزنامه «یو اس ای تودی» هم به نقل از شاهدان نوشت که نیروهای اداره مهاجرت کارخانه‌های هدف را محاصره کرده‌اند و سپس با یورش به این مراکز، کارگران حاضر در آن‌ها را بازداشت کرده و با اتوبوس به یک مرکز نظامی انتقال داده‌اند.

مقابله با مهاجرین و پناهجویان خارجی شعار اصلی «دونالد ترامپ» در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ بود. در بیش از دو سالی که او در کاخ سفید حضور دارد، ده‌ها هزار پناهجو در مرزهای جنوبی این کشور بازداشت شده و به اردوگاه‌هایی منتقل شده‌اند که نمایندگان کنگره آمریکا وضعیت آن‌ها را «فاجعه‌بار» توصیف کرده‌اند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر