۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۹۹
قاسم پاک نژاد عنوان کرد
مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس گفت: شناسایی تهدیدات و خنثی سازی آنها در سطوح مختلف جامعه از رسالت های مهم پدافند غیرعامل است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از شیراز، قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان فارس، اظهار کرد: شناسایی تهدیدات و خنثی سازی آنها  در سطوح مختلف جامعه از رسالت های مهم این اداره کل می باشد و بایداین موضوع با جدیت و برنامه ریزی دقیق پیگیری شود و به سمت و سویی حرکت کنیم که با نهادینه سازی آن در جامعه مخصوصاً در سطح مدارس، موجب از بین رفتن آسیب ها در بدنه جامعه شویم.

پاک نژاد تصریح کرد: امروزه خطراتی که جامعه به ویژه کانون خانواده ها را در معرض تهدیدات قرار می دهد ابعاد گسترده ای به خود گرفته و از زوایایی مختلفی قابل بحث و بررسی می باشد به خصوص در حوزه  سایبر و فناوری اطلاعات که به شکل نرم و تا حدود بسیار زیادی نامحسوس اثر گذار بوده است.

وی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی در بین نسل جوان یاد کرد و ادامه داد: فضای مجازی به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه ای است که باید به خطراتی که به واسطه آن پیش می آید هوشیار بوده و  جامعه را از این تهدیدات آگاه نموده و هدایت کرد تا آمادگی مقابله با آن را داشته باشند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس، اضافه کرد: آموزش و تسلط کامل افراد و جامعه بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه و اینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه و از سوی دیگر فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد.

پاک نژاد یاد آور شد: پدافند غیر عامل ماهیت پیشگیرانه دارد که در حوزه های تهدیدات نرم، اقتصادی، مردم محور و سایبری و ... فعالیت دارد.

در ادامه این جلسه کیوان نیازی مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس، ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته بر لزوم هم افزایی بیشتر حوزه های مختلف به خصوص سازمانهای مردم نهاد تأکید کرد.

نیازی افزود : توانمندسازی و حمایت از سازمانهای مردم نهاد به عنوان بازوی اجرایی در کنار دستگاه های دولتی و در راستای تحقق اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل از ضروریات است.

وی در ادامه ضمن تشریح اهداف و برنامه های پیگیری شده در حوزه سمن ها و گروه های مردم نهاد تحت پوشش این اداره کل، به بیان پاره ای از تهدیدات متصوردرابعاد گوناگون حوزه اجتماعی پرداخت.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری فارس همچنین برنامه ریزی و ارائه مناسب ترین راهکارهای اجرایی و فرهنگ سازی با محوریت پدافند غیرعامل را از موارد قابل تأمل خواند.

نیازی در پایان گفت: تبیین الزامات و افزایش ایمنی در راستای کاهش آسیب پذیری جامعه از تهدیدات مدرن و نوین با ترسیم کارکردهای اداره کل امور اجتماعی استانداری فارس در این حوزه و ارائه راهکارهای لازم و آموزش های عمومی و فرهنگ سازی  را مورد تأکید قرار داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر