۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۹۸
قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس طرح جامع پدافند غيرعامل را بعنوان نقشه راه مسئولان اجرایی استان یاد کرد و افزود: با نهایی شدن این طرح و تهیه نقشه پدافند غیرعامل استان فارس به یقین گامی مهمی در حفاظت و صیانت از زیر ساخت های استان و کشور برداشته خواهد شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی از شیراز، جلسه بررسي طرح جامع پدافند غيرعامل استان فارس با حضور عزیزالله خسروجردی جانشین معاونت بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور و قاسم پاک نژاد مديرکل پدافند غيرعامل استان، کیوان نیازی مدیر کل امور اجتماعی استانداری و سایر مديران و مسئولين دستگاه هاي اجرايي استان فارس و دانشگاه شیراز بعنوان مجری طرح جامع پدافند غیرعامل استان فارس برگزار شد.

در ابتدی این جلسه قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری فارس، ضمن عرض خیرمقدم و قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی استان و تلاش های صورت گرفته، به تشریح اهداف و اهمیت تهیه این طرح در استان پرداخت.

پاک نژاد از این طرح بعنوان نقشه راه مسئولان اجرایی استان یاد کرد و افزود: با نهایی شدن این طرح و تهیه نقشه پدافند غیرعامل استان به یقین گامی مهمی در حفاظت و صیانت از زیر ساخت های استان و کشور برداشته خواهد شد.

عزیزالله خسروجردی جانشین معاونت بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور، در ادامه این جلسه اظهار کرد: از همکاری اداره کل پدافند غیرعامل استان و از اقدامات انجام شده در راستای مطالعات طرح جامع پدافند غیرعامل استان فارس تقدیر میکنم، سازمان پدافند غیرعامل کشور، با بررسی دقیق نتایج مطالعات پدافند غیرعامل استان ها، هرگونه انحراف از شرح خدمات و ضعف های احتمالی را احصاء کرده و رفع آن ها را پیگیری می نماید.

خسروجردی هدف از اجرای طرح پدافند غیرعامل استان ها را شناسایی دارایی ها و زیرساخت های حائز اهمیت و تهدیدات و آسیب پذیری های آن ها عنوان کرد و افزود: خروجی این طرح بایستی برای مسئولین و مدیران استانی بویژه استاندار، کاربردی و قابل استناد باشد.

وی در ادامه گفت: میانگین پیشرفت فیزیکی طرح جامع در استان های مختلف بالای ۵۰درصد است که چند استان از جمله کرمان ، فارس و زنجان از پیشرفت مطلوبی برخوردار هستند.

خسروجردی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: اهداف اصلی و سیاست های کلان پدافند غیرعامل در طرح جامع استان برمبنای اسناد فرادستی و راهبردهای پدافند غیرعامل کشور تبیین شده و می بایست کلیه دستگاه ها نسبت به شناسایی سرمایه ها و زیرساخت های دستگاه خود بر اساس شاخص های تدوین شده اقدام نمایند و مشاور طرح نیز به بررسی برآورد تهدیدات و آسیب پذیری های سرمایه ها و در نهایت ارائه برنامه کلی پدافند غیر عامل اقدام نماید.

در پایان پس از ارائه گزارش پیشرفت طرح توسط نماینده دانشگاه شیراز (مجری) ، هر کدام از اعضاء به بیان پیشنهادات و دیدگاه های خود پرداختند .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر