۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۲۹۹۴
گروه های دواطلب دوام ثامن یک الگوی مناسب برای مشارکت دادن شهروندان در کارها است که در حوزه مدیریت بحران ایجاد و از ظرفیت مردم در این حوزه استفاده شده است اما در سایر حوزه ها هنوز از ظرفیت و مشارکت مردم استفاده نشده که باید به این موضوع توجه شود.
به گزارش پایداری ملی، طی مراسمی، سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد تکریم و رییس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد معارفه شد.

مهدی حاتمی، سرپرست اداره کل حوزه شهردار و امور شورای شهر شهرداری مشهد در این مراسم که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، با اشاره به اهمیت حوزه مدیریت بحران گفت: اگر به سیستم پدافند غیرعامل و پیشگیری و مدیریت بحران توجه نکنیم سالهای بعد باید هزینه های سنگینی را پرداخت کنیم.

وی افزود: متاسفانه در ساختار جدید اعلام شده از سوی وزارت کشور، مدیریت بحران، جایگاه در خور این حوزه با اهمیت برای آن در نظر گرفته نشده است.

وی به گروه دوام ثامن اشاره و اضافه کرد: گروه های دواطلب دوام ثامن یک الگوی مناسب برای مشارکت دادن شهروندان در کارها است که در حوزه مدیریت بحران ایجاد و از ظرفیت مردم در این حوزه استفاده شده است اما در سایر حوزه ها هنوز از ظرفیت و مشارکت مردم استفاده نشده که باید به این موضوع توجه شود.

وی به توصیه اکید شهردار مشهد در توسعه همکاری و هماهنگی با دستگاه های خارج از شهرداری در حوزه مدیریت بحران اشاره و اظهار کرد: شهردار مشهد به مدیریت جدید حوزه بحران توصیه اکید داشته است که توسعه همکاری و هماهنگی ها بین بخشی به ویژه با دستگاه های خدماتی مورد توجه قرارگیرد.

حاتمی افزود: همچنین توجه به تاب آوری شهری، پیشگیری و آموزشهای مقابله با بحران از دیگر تاکیدات شهردار مشهد در حوزه مدیریت بحران است که باید مورد توجه مدیریت جدید قرارداشته باشد.

*گروه داوطلبان دوام ثامن جایگاه خود را پیدا کرده است

در ادامه این مراسم امیر عزیزی، سرپرست سابق مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد نیز با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه طی دوره مدیریتش گفت: فعالیت در حوزه مدیریت بحران شهرداری مشهد را 12 سال پیش آغاز و در این مدت تفاقات خوب و ناگواری را شاهد بوده ام.

وی اضافه کرد: در این مدت کارها را در حوزه مدیریت بحران با نیرویی محدود اما توانمند انجام دادیم و خوشحالم که اکنون یک سازمان حداقلی را در این حوزه در شهرداری مشهد داریم.

وی با بیان اینکه در این مدت اتفاقات خوبی انجام شده است، افزود: ایجاد گروه های دوام ثامن در سال 93 با مشارکت شهروندان یکی از این اتفاقات است، گروه هایی که اکنون جایگاه خود را میان مردم پیدا کرده و در کشوربه عنوان یک الگو مطرح است.

عزیزی گفت: تشکیل مرکز فرماندهی و کنترل بحران در غرب مشهد یکی دیگر از اتفاقات خوب در این مدت است که در کنار آموزش و پیشگیری انجام شد.

سرپرست سابق مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به تاثیرگذاری زبان هنر در این دوره از هنر به ویژه کاریکاتور و سینما نیز در فرهنگسازی پیشگیری از بحران استفاده شد اما با این حال معتقدیم که مشارکت شهروندان در بحث مدیریت بحران بیشترین نقش را در کنترل و مدیریت بحران دارد که باید به آن توجه شود.

همچنین در ادامه این مراسم وحید اکلملی، رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد نیز گفت: از مدیریت شهری مشهد که به جوانی 30 ساله اعتماد کرده و حوزه مهم مدیریت بحران را به او سپرده است تشکر می کنم و امیدوارم با برنامه ریزی های مدون شاهد اقدامات مناسبی در حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران باشیم.

گفتنی است در این مراسم امیر عزیزی تکریم و وحید اکلملی به عنوان رئیس گروه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری مشهد معارفه شد، امیر عزیزی از چندی پیش به عنوان مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد مشغول فعالیت است.

منبع: شهرداری مشهد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر