۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۸۳
رئیس اتاق بازرگانی البرز گفت: نخست وزیر مالزی شهریورماه به البرز سفر می کند و در این سفر یک هیات تجاری و اقتصادی با هدف گسترش روابط بازرگانی وی را همراهی خواهد کرد.

به گزارش پایداری ملی، بنامولایی از گسترش همکاری های تجاری بین استان البرز و کشور مالزی خبر داد و گفت:کشور مالزی به عنوان معین استان البرز انتخاب شده‌ و به همین دلیل اتاق بازرگانی البرز گسترش روابط تجاری و اقتصادی با این کشور را در اولویت کاری قرار داده است.

رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: ما روز گذشته نشستی مشترک با رایزن اقتصادی مالزی در تهران داشتیم و زمینه های همکاری و اجرایی کردن توافقات تجاری مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ایران در میان کشورهای غرب آسیا یکی از شرکای مهم کشور مالزی محسوب می‌شود و مجموع تجارت بین دو کشور در سال جاری ۲۴۷ میلیون دلار بوده که در مقایسه با سال گذشته افزون بر 11 درصد افزایش داشته است .

بنامولایی در ادامه به سفریک روزه نخست وزیر مالزی به ایران در شهریور ماه افزود: در این سفر یک هیات تجاری و اقتصادی با هدف گسترش روابط بازرگانی رئیس جمهور مالزی را همراهی می کند .

وی گفت : شهریورماه امسال نخست وزیر مالزی به کشورمان سفر خواهد کرد و در این سفر  یک هیات تجاری و اقتصادی با هدف گسترش روابط بازرگانی  وی  را همراهی می کند.

بنامولایی گفت: در نشستی که با رایزن اقتصادی مالزی برگزار شده، تصمیم گرفته شد زمینه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بین مالزی با کشورمان از جمله البرز قبل از اعزام هیات اشاره شده به ایران بررسی و اعلام شود تا بستر برای چگونگی و نحو همکاری های متقابل فراهم آید .

رئیس اتاق بازرگانی البرز مشکلات ناشی از تحریم‌ها در مبادلات ارزی و روابط بانکی را از چالش عمده پیش رو در روابط دو کشور طی یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: بنا شده در صورت عدم رفع این چالش، روابط تجاری بین دوکشور به صورت مبادله کالا و تهاتر انجام‌‌ شود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر