۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۸۱
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به پروژه‌های زیادی از طریق مجامع بسیج انجام شده است، گفت: 40 هزار پروژه توسط مجامع بسیج در سطح کشور پیگیری شده و به کمک دستگاه‌ها به سرانجام رسید در ماه گذشته نیز 4 هزار پروژه طی یک مراسم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایداری ملی، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ظهر امروز در مجمع عالی بسیج استان مازندران اظهار کرد: با وجود اینکه جهانی با مدیریت آمریکای جهانخوار در چهل سال گذشته به تشکیل جبهه گسترده و بزرگ علیه انقلاب دست زده و از تمام توانایی غرب و مرتجعین برای کند کردن انقلاب اسلامی استفاده کرده اما ملت ایران توانست با اقتدار و پیروزی و ثبات قدم وارد پنجمین دهه انقلاب اسلامی شود.

بیانیه گام دوم سند راهبردی است

وی افزود: ملت ایران در حالی چهارمین دهه را پشت سر گذاشت که در موقعیتی برتر قرار دارد، بیانیه گام دوم از همین منظر برای ما حائز اهمیت است این بیانیه یک سند راهبردی برای ما در مراحل پیش روست تا پیروزی‌های ملت ایران تثبیت شود و گسترش پیدا کند.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: ملت ایران تمام مولفه‌های اساسی قدرت را در اختیار دارد، اگر به بعد فرهنگی اقتصادی دفاعی فنآوری توجه کنید تمام ظرفیت‌های لازم برای تبدیل شدن به قدرتی استثنایی در ملت ایران وجود دارد.

این مسؤول با بیان اینکه در بعد سیاسی و مردم‌سالاری نیز نمونه و الگوی مشابه آن در دنیا وجود ندارد، افزود: در چهل سال گذشته انتخابات مختلفی هر سال یک‌بار برگزار شد که با مشارکت حداکثری در مقایسه با دنیا در صحنه سیاسی، این مشارکت ستودنی است.

قدرت فرهنگی مردم نیز ستایش برانگیز و در جهان گسترش دارد

سلیمانی با اشاره به قانون اساسی ما مدرن، مترقی، اسلامی و الگو برای جهان است، بیان کرد: قدرت سیاسی، فهم و آگاهی ملت ایران از مسائل منطقه‌ای و داخلی ستودنی است، و این امر مکتبی به نام جمهوری اسلامی را به جهان عرضه کرده است، قدرت فرهنگی مردم نیز ستایش برانگیز و در جهان گسترش دارد.

وی با اشاره به حضور مردم در عزاداری‌های ماه‌های محرم و صفر، شب‌های قدر، اعتکاف، 22 بهمن، روز قدس، اربعین، دعای روز عرفه و  در همه مناسبت‌های فرهنگی و اسلامی بیان کرد: حضور مردم در سیل اخیر و بازسازی آسیب‌دیدگی‌ها، حضور فرهنگی مردم ایران در جهان باعث افتخار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ادامه داد: همواره نامی از ملت ایران و همچنین مازندران در صفحاتی از تاریخ وجود دارد که حاکی از افتخار است، قدرت مردم ایران و روحیه مقاومت مردم مثال‌زدنی و تاثیر برانگیز و برای جهانیان الگو است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ما کشوری وابسته بودیم، 60 هزار مستشار آمریکایی در ارتش آن روزها حضور داشت و ایران نقش ژاندارمی آمریکا را ایفا می‌کرد، حتی یک نظامی ما اجازه نداشت که به سلاح درست بزند باید حتما تغییرات فنی توسط کارشناس آمریکایی اعمال می‌شد اما امروز مقایسه کنید مکتب دفاعی انقلاب را با آن روزها.

قدرت دفاعی ملت ایران اعجاب جهانیان را برانگیخته است

سلیمانی ادامه داد: رتبه‌بندی که در دنیا وجود دارد،  ایران را جز هشت کشور برتر دنیا از لحاظ قدرت نظامی می‌شمارند، قدرت مردم ایران قدرت معنوی و اسلامی این ملت بزرگ است، قدرت دفاعی ملت ایران اعجاب جهانیان را برانگیخته است.

وی با بیان اینکه میزان رشد علمی ما از نرخ رشد متوسط دنیا بیشتر است، بیان کرد: در دانش هوا فضا، علوم پزشکی، سلول‌های بنیادی، نانو، مهندسی، رشته‌های علمی پیشرفت‌هایی زیادی داشتیم، ما دومین قدرت سدسازی در دنیا هستیم از نظر داشتن مهندس در رتبه سوم دنیا قرار داریم و دنیا از این مباحث تعجب می‌کند، رشد علمی قدرت ملت ایران را بالا برده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور خاطرنشان کرد: قدرت اقتصادی ملت ایران هم بسیار منحصر بفرد و استثنایی است ما در ذخایر فسیلی در رتبه یک هستیم، از لحاظ موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد بوده  و با 16 کشور مرز آبی و خشکی داریم.

نیروی جوان و پرتلاش داریم

این مسؤول با بیان اینکه ما نیروی جوان و پرتلاش داریم، تاکید کرد: ما تنوع و تکثر داریم اما یک روح ایرانی اسلامی در آنها وجود دارد همه زیرساخت‌های لازم برای برداشتن گام‌های تکمیلی در بعد اقتصادی را داریم.چرا ما مشکلات با حجم قابل اعتنایی در عرصه اقتصاد مواجه هستیم، ما در آنجایی که در مسیر انقلاب حرکت کردیم به قله مرتفع رسیدیم جاییکه در بخش‌هایی ولو ناچیز کم توجهی به مختصات راه انقلاب و اهداف و آرمان‌های امام راحل شد، مشکلات بروز کرد مانند عدم رونق تولید، کاهش ارزش پول ملی و ...

الگوی توسعه اقتصادی ما هم باید بومی باشد

سلیمانی با اشاره به توجه و برنامه‌ریزی به الگوی‌های توسعه غیربومی آن هم از نوع غربی و الگوی توسعه بانک جهانی بیان کرد: الگوی توسعه اقتصادی ما هم باید بومی باشد متناسب با ویژگی‌های جغرافیایی و  با نیازهای مردم تطابق داشته باشد، بنا نیست که در اقتصاد جهانی که آنها اداره می‌کنند ما هم نقشی بر عهده بگیریم.

وی با بیان اینکه اقتصاد اسلامی راهش روشن است، افزود: سپاه استان مازندران یکی از استان‌های‌های موفق است و با کمک مردم و مسؤولان و خیران اقدامات مهمی در محرومیت‌زدایی توسط مجامع انجام شده است.

در مازندران هر ماه بخشی از پروژه‌ها به بهر‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به پروژه‌های زیادی از طریق مجامع بسیج انجام شده است، افزود: 40 هزار پروژه توسط مجامع بسیج در سطح کشور پیگیری شده و به کمک دستگاه‌ها به سرانجام رسید در ماه گذشته نیز 4 هزار پروژه طی یک مراسم به بهره‌برداری رسید.

این مسؤول با بیان اینکه در مازندران هر ماه بخشی از پروژه‌ها به بهر‌ه‌برداری می‌رسد، افزود: در استان‌های دیگر هم چنین برنامه‌های وجود دارد، کار کرد مجامع در حل مشکلات مردم بسیار موثر است.

 سلیمانی افزود: صفحات گذشته این ملت را که ورق می‌زنیم جز افتخار حماسه چیزی نمی‌بینیم، اعتلای مکتب تشیع به‌خصوص در این استان با پذیرش ائمه و امامزاده‌ها و و اولین اذان شیعی که در این استان طنین‌انداز شد، در دفاع مقدس لشکر 25 کربلا و همچنین در خانطومان استان مازندران افتخارآفرین بوده است.

دفاع از ارزش‌ها، افتخارات استان به صورت برجسته به چشم می‌آید

وی با بیان اینکه در دفاع از ارزش‌ها، افتخارات استان به صورت برجسته به چشم می‌آید، گفت: جهان اسلام همواره مورد تاخت و تاز قرار گرفته و هیچ وقت از حملات فارغ نبوده، هیچ روزی را بدون تجاوز، قتل و غارت مسلمانان توسط اروپایی‌ها  و آمریکایی‌ها نبوده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به روحیه مقاومت مردم ایران که  الگویی برای بشریت است، اشاره کرد و گفت: روحیه مردم لبنان عراق، فلسطین را ببینید، همینطور مردم انصارالله، حجاز زیر اراده آهنین نیروی مردمی مظلوم و در محاصره قرار گرفته است، اسلام در اروپا و آمریکا گسترش پیدا کرده و امروز آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تنها هستند آنها حتی روی مسیر واحد توافق نخواهند داشت و اختلاف‌نظر دارند، آدم متجاوز  و کودک‌کش همیشه دچار مشکلات راهبردی خواهد شد.

این مسؤول با بیان اینکه ملت ایران توانست موفق‌های زیادی به‌دست آورد و مردم مازندران هم در این موفقیت‌ها  نقش داشتند، افزود: باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ما وظیفه داریم خدمت‌گزار مردم باشیم هم در سازمان‌دهی هم کمک کنیم تا مردم راحت در صحنه بیایند و ایفای نقش کنند.

 سلیمانی اضلاع چهارگانه خدمت را سپاه و بسیج، دستگاه‌های مسؤول، مردم و خیران و کارآفرینان دانست و افزود: بسیج وظیفه‌اش این است تا  مسیر را از طریق مجامع استانی سازماندهی کند.

مردمی کردن اقتصاد

وی با اشاره به راهکار رهبری که مردمی کردن اقتصاد است، افزود: زمانی که مردم در دوران دفاع مقدس آمدند در سخت‌ترین صحنه موفقیت به‌دست آمد، تمام موفقیت‌های ما مستقیم ریشه در دفاع مقدس دارد، فرصت برای مردم باید، به همین طریق فراهم شود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر