۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۷۴
رسانه رسمی کره شمالی در خصوص استقرار موشک‌های میان برد آمریکایی در خاک کره جنوبی به سئول هشدار داد.
به گزارش پایداری ملی، کره شمالی اعلام کرد استقرار موشک‌های آمریکایی در کره جنوبی می‌تواند جرقه‌ای برای مسابقه تسلیحاتی در منطقه و آغاز جنگ سردی جدید باشد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، رسانه رسمی کره‌شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد: «آمریکا اظهار داشت که در حال بررسی برنامه‌ای برای استقرار موشک‌های میان‌برد زمین به زمین در منطقه آسیا است و کره جنوبی را به عنوان محلی برای استقرار در نظر گرفته است».

این رسانه افزود: «این اقدامی بدون در نظر گرفتن ملاحظات در راستای افزایش تنش در منظقه است، استقرار تسلیحات تهاجمی جدید در کره جنوبی اقدامی است که ممکن است جرقه جنگ سردی جدید را بزند».

کره جنوبی اعلام کرده است هنوز تصمیمی برای استقرار موشک‌های میان‌برد آمریکایی نگرفته است و برنامه‌ای برای در نظر گرفتن این ایده ندارد.

رسانه رسمی کره شمالی در ادامه بیان داشت: «این حقیقتی محکم است که استقرار [سامانه] تاد مطابق با راهبرد آمریکا در اتخاذ دست بالا و برتری در شمال شرق آسیا است نه محافظت از کره جنوبی در برابر تهدیدات».

کره‌ شمالی طی هفته‌های اخیر چند موشک را در اعتراض به تقویت تجهیزات نظامی از سوی کره جنوبی و برگزاری رزمایش مشترک با آمریکا، مورد آزمایش قرار داد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر