۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۶۶
مدیرعامل آب منطقه ای گیلان: رعایت الزامات پدافند غیرعامل در مدیریت منابع آب استان گیلان باید به صورت جدی پیگیری شود.
مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان به گزارش خبرنگار پایداری ملی از گیلان، پانزدهمین جلسه کارگروه تخصصی انرژی ، آب و پدافند غیر عامل استان گیلان که با حضور مدیران ارشد صنعت آب و برق و انرژی، مدیریت بحران این استان برگزار شد.

سال آبی موفقی را پشت سر گذاشته ایم.  

وحیدخرّمی مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در این نشست با اشاره به  سال زراعی گذشته، اظهار کرد:  یکی از بهترین سالهای آبی استان را پشت سر گذاشته ایم اما این مهم را نباید از یاد ببریم که ما نمی توانیم زیاد از اندوخته آب استان بهره برداری کنیم و در عین حال نیز باید بدانیم ذخیره سازی آب نیز در مدت طولانی امکان پذیر نخواهد بود، لذا رعایت الزامات پدافند غیرعامل در مدیریت منابع آب استان باید به صورت جدی پیگیری شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان ادامه داد : برای جلوگیری از سیل آب ها و مهار آن باید آب پشت سدها در تراز مناسب قرار گیرد همچینن باید به کمبود آب و مدیریت صحیح منابع آب توجه نمود تا دچار کمبود این نعمت الهی در استان نشویم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: باید در خصوص میزان ذخیره آب سد سفید رود در مهر ماه کارتخصصی و کارشناسی متناسب با در نظر گرفتن تمامی جوانب کار انجام گیرد، برنامه ریزی دقیق این امر مهم در سازمان آب منطقه ای استان گیلان در حال پیگیری و مطالعه کارشناسی است .

رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان یاد آور شد: در سال آبی گذشته با همکاری سازمان های متولی در امر آب اعم از جهاد کشاورزی،هواشناسی، استانداری گیلان و مدیریت بحران اقدامات مناسبی جهت مدیریت این منابع انجام شد، البته کمبودهایی در زیرساخت های انتقال آب احساس شد که در تلاشیم آن را مرتفع نماییم.

خرّمی در پایان تصریح کرد: امیدواریم سال آبی آینده، سالی پرآب برای منطقه باشد تا از این برکات الهی همچنان بهره‌مند باشیم.

شایان ذکر است در این جلسه با توجه به اهمیت تاسیسات آبی، گزارش علمی از سوی جامعه دانشگاهی گیلان با موضوع پدافند غیر عامل در تاسیسات آب و فاضلاب ارائه شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر