۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۵۵
عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات مخابرات از بومی سازی تجهیزات لایه انتقال مبتنی بر فیبرنوری با هدف استفاده در بستر اصلی شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، علی امامی مجری پروژه بومی‌سازی تجهیزات شبکه انتقال مبتنی فیبرنوری در خصوص این پروژه گفت: در سند برنامه ششم توسعه در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، «تولید تجهیزات شبکه مبتنی بر IP» با سرمایه‌گذاری مشترک با بخش خصوصی، به‌عنوان یکی از کالاهای راهبردی مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: از طرفی بومی‌سازی سیستم‌های انتقال نوری پرظرفیت در زمره پروژه‌های اقتصاد مقاومتی برای افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات، قرار دارد.

امامی ادامه داد: در این راستا معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجام پروژه «پژوهش و تولید نمونه تجهیزات شبکه انتقال مبتنی بر فیبرنوری با ظرفیت ۱۰۰Gbps» با استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی را به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار کرده است.

مجری پروژه بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبرنوری خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه در راستای انجام این ماموریت، پروژه «طراحی و ساخت سیستم‌های انتقال نوری POTN با قابلیت ROADM تا نرخ بیت ۱۰۰G» را با مشارکت ۵۰ درصدی با بخش خصوصی به تصویب رساند.

به گفته امامی، تیم فنی داخل پژوهشگاه همچنین فعالیت خود روی آماده‌سازی نرم‌افزار صفحه کنترل مبتنی بر T-SDN را انجام داده و نسخه اولیه آن را نیز تهیه کرده است.

عضو هیئت‌علمی گروه ارتباطات نوری پژوهشکده CT مرکز تحقیقات مخابرات ایران تأکید کرد: بومی‌سازی تجهیزات انتقال فیبرنوری در شرایط تحریم از اهمیت به‌سزایی برای ایجاد ارتباط پایدار و امنیت ارتباطات کشور برخوردار است و به محض تحقق بستر اصلی لایه انتقال در شبکه ملی اطلاعات را فراهم می‌کند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر