۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۴۵
ارشد منطقه نظامی فارس و کهکیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها به شبهات دشمن در فضای مجازی پاسخ علمی دهند.

به گزارش پایداری ملی، امیر سرتیپ 2 ابوالقاسم رضایی صبح امروز و به مناسبت هفته خبرنگار، در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتقای جامعه و سطح کیفی زندگی اظهار داشت: حق‌گویی، حق محوری و حق‌طلبی در مقابل سخن‌چینی و بدگویی و به جان هم انداختن مردم، مهم‌ترین ویژگی یک خبرنگار است.

وی خاطرنشان کرد: مواردی از قبیل ارتقای عزت و غرور ملی، نجات جان مردم با اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع، شاد کردن دل مردم با یک خبر خوب، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و فردی با یک اطلاع‌رسانی صحیح، جلوگیری از فساد مسؤولان و... ازجمله خدماتی است که رسانه‌ها به جامعه می‌دهند که به دلیل این تأثیرات عالی بر جامعه این حرفه قابل‌احترام بسیار است.

وی با اشاره به نقش رسانه در رفع شایعات نیز گفت: امروز فضای مجازی غوغا می‌کند و جواب دادن به شبهات مردم و جوان‌ها در این فضا بسیار مهم است که اصحاب رسانه باید با استناد در این راستا قدم برداشته و به این شبهات پاسخ علمی گویند.

رضایی افزود: شعبه عملیات روانی دشمن شبانه‌روز در فضای رسانه‌ای در حال فعالیت است و تنها کسانی که می‌توانند مقابل این هجمه بایستند، اصحاب رسانه خواهند بود.

ارشد منطقه نظامی فارس و کهکیلویه و بویراحمد با تاکید بر همراهی اصحاب رسانه با نیروهای مسلح گفت: ارتش‌های تمام دنیا خط قرمز تمام مردم بوده و هیچ‌گاه نخواهند گذاشت لکه‌ای بر آن قرار گیرد که این انتظار از اصحاب رسانه نیز می‌رود تا هر خبری که دشمن‌شادکن باشد، منتشر نشود.

وی همچنین با اشاره به روحیه خدمتگزاری در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: لباس ارتش بر تن ارتشیان یعنی اینکه ما خون خود را برای مردم و میهن نثار خواهیم کرد لذا حرمت و احترام مردم برای ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

تقدر از خبرنگاران و عکاسان فعال حوزه ارتش، پایان بخش این نشست صمیمی بود.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر