۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۳۶
رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی با اشاره به حریم خصوصی در فضای مجازی تصریح کرد : ضعف شخصیتی، ناآشنایی با محیط مجازی و بی‌دقتی در محافظت از داده‌ها از مهم‌ترین دلایل قربانی شدن افراد در فضای مجازی است.

به گزارش پایداری ملی، سرگرد"یوسف شاکری" رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در برنامه رادیویی خونمون اظهار داشت: حریم خصوصی در این فضا، حقی است که افراد برای حفظ اطلاعات شخصی خود و نحوه انتقال آن به دیگران دارند.

وی با اشاره به اینکه شنود و رصد مکالمات و دسترسی به اطلاعات شخصی افراد، تهدیدی است که کاربران اغلب به آن بی‌توجه هستند، افزود: ضعف شخصیتی، ناآشنایی با محیط مجازی و بی‌دقتی در محافظت از داده‌ها از مهم‌ترین دلایل قربانی شدن افراد در فضای مجازی است. 

این مقام انتظامی با تصریح کرد: اغلب نقض‌کنندگان حریم خصوصی به دلایلی نظیر افسردگی، عصبانیت، حسادت، حس انتقام‌جویی، حقارت و توجه نکردن به مسائل و اصول اخلاقی و ارزش‌های جامعه، خود را مجاز به ورود به حریم خصوصی قربانیان دانسته و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به حیثیت، مال و حتی جان افراد وارد می‌کنند. 

سرگرد شاکری بابیان اینکه اطلاعات در فضای مجازی بسیار آسیب‌پذیرتر از مال و جان بوده و نیازمند رعایت جوانب امنیتی دقیق‌تر است، خاطرنشان کرد: تلفن همراه وسیله مناسبی برای نگهداری اطلاعات، عکس و فیلم‌های خصوصی نیست و مجرمان را برای ارتکاب جرم بیشتر تحریک می‌کند.

وی بابیان اینکه پنهان‌کاری در پوشش فضای مجازی باعث شده تا برخی تبهکاران از این فضا سوءاستفاده کرده و با تهدید سایر کاربران به افشای حریم خصوصی آن‌ها نظیر انتشار تصاویر خصوصی و فیلم‌های خانوادگی به اخاذی یا درخواست‌های غیرقانونی می‌پردازند، اضافه کرد: این در حالی است که قانون‌گذار مجازات سختی برای این افراد در نظر گرفته است. 

این مقام مسئول تأکید کرد: اگرچه مجرمان و تبهکاران همواره به دنبال راهی برای پیاده کردن مقاصد شوم خود هستند ولی گاهی سهل‌انگاری و بی‌دقتی کاربران فضای مجازی باعث می‌شود تا راه برای اعمال مجرمانه این تبهکاران بیش‌ازپیش هموار باشد. 

رئیس پلیس فتا استان خراسان شمالی در پایان یادآور کرد: مواردی ازاین‌دست بسیار و بسیار دیده‌شده و با پیشرفت تکنولوژی ازاین‌دست جرایم بیشتر خواهد شد، تجربه ثابت کرده که جرم همراه با تکنولوژی به‌روز می‌شود، براین اساس لازم است تا کاربران تکنولوژی همواره ضمن به‌روز کردن خود با جرایم مختلف در این حوزه‌ها آشنا شوند.

منبع: پلیس فتا

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر