۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۲۹۱۰
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با راه اندازی و ثبت قراردادها در سامانه جامع روابط کار، اجازه سوء استفاده کارفرمایان متخلف از کارگران، سلب خواهد شد.
به گزارش پایداری ملی، حاتم شاکرمی در برنامه تیتر امشب گفت: با راه اندازی سامانه جامع روابط کار تمامی دادخواست ها در این سامانه ثبت خواهد شد و با انعکاس شفاف روابط بین کارگر و کارفرما، سامانه اجازه ثبت قرارداد سفید امضاء را نخواهد داد.

وی با بیان اینکه شفافیت موضوع اصلی راه اندازی این سامانه است، افزود: وزارت کار کد کارفرمایی تمامی کارگاه ها را در اختیار دارد. برای استفاده از این سامانه همه کارگران و کارفرمایان کشور حداقل یکبار باید با مراجعه به پیشخوان های دولت احراز هویت شوند و پس از آن در صورت مراجعه هر کدام از کارگران و کارفرمایان نیازی به ثبت اطلاعات فردی آنها نیست و سامانه با توجه به ثبت اطلاعات انجام شده به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

او گفت: به سمت الکترونیکی کردن خدمات پیش می رویم که برای تحقق این مهم باید یکسری از دستورالعمل ها و آیین نامه ها اصلاح شود. با اصلاح دستورالعمل ها و آیین نامه های ناقص، این سامانه کمک شایانی به ثبت قراردادهای شفاف بین کارگران و کارفرمایان خواهد کرد.

شاکرمی در ادامه با بیان اینکه عمده قراردادهای شفاهی در بخش خدمات هستند گفت: وجود قراردادهای سفید امضاء خیلی هم موجب احساس نگرانی بابت تضییع حداقل های پیش بینی شده در قانون نخواهد شد.

وی گفت:هیئت های تشخیص، سالانه 400 هزار پرونده را بررسی می کنند.


منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر