۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۹۰۴
ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توئیترش نوشت رهبر کره‌شمالی اعلام کرده مایل است بلافاصله پس از پایان رزمایش نظامی سئول ــ واشنگتن مذاکره با آمریکا آغاز شود.

به گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تمایل خود برای شروع مجدد مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای خود را با ایالات متحده بلافاصله پس از اتمام مانور نظامی مشترک میان سئول و واشنگتن، ابراز کرده است.

بر اساس ادعای ترامپ در توئیترش، رهبر کره شمالی در نامه‌ای همچنین وعده متوقف کردن پرتاب‌های موشکی را وقتی رزمایش مشترک آمریکا ــ کره جنوبی پایان یافت، داده است.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفته بود نامه‌ای بسیار زیبا از کیم دریافت کرده که در آن از مانورهای مشترک ابراز نارضایتی شده است.

ترامپ همچنین در توئیتر خود نوشته است به‌دنبال ملاقات با رهبر کره شمالی در آینده‌ای نه‌چندان دور است و تأکید کرده کره شمالی عاری از سلاح هسته‌ای یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان خواهد شد.

کره شمالی در دو هفته اخیر اقدام به انجام آزمایش‌های موشکی مکرر کرده است. آمریکا سعی کرده این پرتاب‌های موشکی را کم‌اهمیت جلوه دهد اما پیونگ‌یانگ آزمایش‌ها را به‌دلیل برگزاری رزمایش مشترک سئول ــ واشنگتن اعلام کرده است.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر