۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۹۳
نخستین جلسه کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیر عامل استان خوزستان با مشارکت اداره کل پدافند غیر عامل استانداری و ستاد شرکت مناطق نفت خیز به ریاست مهندس محمدی مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب و رئیس کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیرعامل استان و با حضور سعید فیوضی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، نخستین جلسه کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیر عامل استان خوزستان با مشارکت اداره کل پدافند غیر عامل استانداری و ستاد شرکت مناطق نفت خیز به ریاست مهندس محمدی مدیر عامل شرکت مناطق نفت خیز جنوب و رئیس کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیرعامل استان و با حضور سعید فیوضی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری برگزار گردید.

در این جلسه که با دستور کار ارائه گزارش توسط مجری طرح جامع پدافند غیر عامل استان برگزار شد، ابتدا نتایج مطالعات صورت گرفته توسط مشاور ارائه شد و در ادامه اعضای کارگروه به ارائه نقطه نظرات پرداختند.

سعید فیوضی در این جلسه ضمن حیاتی برشمردن تاسیسات و خدمات حوزه نفت و گاز استان برای کشور، گفت: از انجا که تاسیسات نفتی اولین هدف دشمنان جمهوری اسلامی ایران برای تهدید و تحریم است، لازم است به ارتقاء ضریب امنیت و مصون سازی زیرساخت‌ها و تاسیسات در این حوزه توجه ویژه شود.

وی افزود: با اینکه مکان انتقال ذخایر و زیرساخت‌ها‌ی این حوزه و جابجایی جمعیت را از استان نداریم اما می‌توان با نگاه علمی و با رعایت الزامات پدافند غیر عامل ضریب ایمنی و امنیت را بالا برد.

وی در ادامه ماموریت اصلی پدافند غیرعامل را حفظ جان مردم برشمرد و در همین راستا از مشاور پدافند غیر عامل خواست به تهدیدات زیست محیطی در حوزه‌ی نفت و گاز در طرح جامع بطور ویژه پرداخته شود.

در پایان جلسه مهندس محمدی ضمن اشاره به لزوم توجه جدی مسئولین حوزه نفت و گاز به پدافند غیرعامل افزود: نخستین جایی که دشمن کشور را تهدید و تحریم می کند حوزه نفت و گاز است و راهکار مقابله و مصون سازی در برابر این تهدیدات پدافند غیرعامل است.

وی همچنین گفت: کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیرعامل استان آمادگی تعامل و همکاری با شرکت مشاور طرح جامع پدافند غیرعامل استان را دارد.

رئیس کارگروه نفت و گاز شورای پدافند غیرعامل استان در پایان افزود: کارنامه درخشان عملکرد استان در مدیریت بحران سیلاب اخیر به یادگار ماند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر