۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۹۱
در بازدید از زیر ساخت‌های استان سمنان عنوان شد
مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان: باید در زیرساخت های مهم همانند شرکت نفت طوری مصون سازی صورت پذیرد که در شرایط خطر و بحران استمرار خدمت به مردم دچار مشکل نگردد و خسارت جانی و مالی به حداقل کاهش یابد .

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از سمنان، در راستای اهداف و رسالت و برنامه های  پدافند غیرعامل  در زمینه مصون زیر ساخت های استان ایرج کارخائی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان به اتفاق مهندس صباغ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و کارشناسان پدافند غیر عامل از شرکت پخش فراورده های نفتی شاهرود ، شرکت خطوط لوله و مخابرات منطقه شاهرود،اداره کل راه و شهرسازی  شرق استان و راه آهن شاهرود بازدید و در کمیته پدافند غیرعامل دستگاه ها شرکت کرد.

ایرج کارخائی در جلسه کمیته پدافند غیر عامل شرکت نفت  که با حضور عرب عامری مدیر کل پخش فرآورده های نفتی منطقه شاهرود برگزار شد خاطر  شان کرد: باید در زیرساخت های مهم همانند شرکت نفت طوری مصون سازی صورت پذیرد  که در شرایط خطر و بحران  استمرار خدمت به  مردم دچار مشکل  نگردد و  خسارت جانی و مالی به حداقل کاهش یابد .

وی افزود :  شرکت نفت باید با انجام مانورها و آموزش های  مختلف آمادگی خود را جهت ارتقاء مهارت ها و هماهنگی ها افزایش داده و اداره کل پدافند آمادگی دارد تا تجربیات خود در زمینه برگزاری آموزش و مانور در اختیار شرکت پخش قرار دهد.

ایرج کارخائی پس از بازدید از مراکز مختلف شرکت پخش فرآوردی نفتی  منطقه شاهرود در کمیته پدافند غیر عامل خطوط لوله ومخابرات منطقه شاهرود با حضور جبار زاده مدیر خطوط لوله مخابرات شرکت کرد .

وی در این جلسه بر نقش حیاتی لوله و مخابرات در هنگام بحران تأکید و خواستار افزایش اقدامات حفاظتی و پدافندی در شریان های انتقال نفت و مخابرات استان شد .

وی ادامه داد :  هدف اصلی اداره کل پدافند غیر عامل استانداری سمنان تعامل با دستگاه‌ها و کمک و مشاوره به آنها است تا در شرایط خطر حداکثر آمادگی و هماهنگی را در مدیریت بحران  داشته باشند .

وی سپس با عمیدی مدیر کل راه و شهرسازی شهرستان شاهرود دیدار و در جلسه کمیته پدافند غیر عامل این اداره شرکت نمود .

ایرج کارخائی خاطر نشان کرد : در شرایط تهدیدات یا بحران های طبیعی مانند سیل و زلزله برای کمک رسانی به مردم حفظ راه ها به شدت ضروری بوده و بر ایجاد راهای دسترسی دوم و جایگزین در کنار پل و تونل ها که احتمال خراب شدن آن ها وجود دارد شد ضرورت دارد برنامه ریزی لازم صورت پذیرد.

وی افزود :  با توجه به اهمیت اداره راه در خدمات دهی به مردم استقرار مولد برق اضطراری در ادارات زیر مجموعه حیاتی است  و نقش آن در استمرار خدمت رسانی به مردم در شرایط خطر حائز اهمیت است .

کارخائی در جلسه کمیته پدافند غیر عامل راه آهن که با حضور زاد خور مدیر کل راه آهن برگزار شد گفت: راه آهن به دلیل امکان حمل و نقل سریع کالا و انسان به جهت کمک رسانی به مردم در مواقع بحران از اهمیت دو چندانی برخورداراست چون در این مواقع احتمال ترافیک سنگین در راه های کشور وجود دارد که نقش کمک رسانی به مردم را کند  می‌کند .

وی ادامه داد: یکی از رسالت های مهم پدافند غیر عامل در دستگاه های اجرایی پیش بینی نقاط آسیب پذیری هاست که این مهم جز با انجام  آموزش و مانور و محک خوردن مدام کارکنان دستگاه ها‌ی اجرایی در مواجه با خطر میسر نیست .

در ادامه مباحث کارشناسی در خصوص انجام اقدامات ایمنی و راهکارهای مصون سازی زیر ساخت ها‌ی حیاتی در دستگاه ها مطرح شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر