۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۵۱
گزارش مشروح سفر سردار جلالی و هیئت همراه به مشهد مقدس
سردار جلالی و هیئت همراه در سفری دو روزه به مشهد مقدس با مسئولان استان خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل و هیئت همراه در سفری دو روزه به مشهد مقدس با مسئولان استان خراسان رضوی دیدار و گفتگو کردند.

در این سفر سردار ساسانی معاون امور زیربنایی، سردار حیدری معاون بسیج و امور استانها، سردار مهدی پور معاون سلامت،مهندس کریمی معاون امور شهری، مهندس فرجی پور جانشین قرارگاه پدافند سایبری کشور  و تنی چند از مدیران این سازمان حضور داشتند. 

سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح امروز در سفر به مشهد مقدس به همراه تنی چند از مدیران این سازمان با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

 دیدار سردار جلالی با استاندار خراسان رضوی

سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور صبح امروز در سفر به استان خراسان رضوی به همراه تنی چند از مدیران این سازمان با علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.



آمادگی استان خراسان رضوی برای اجرای طرح های پایلوت پدافند غیرعامل

 علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی با تقدیر از حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور جهت حضور در شورای پدافند غیرعامل استان گفت: استان خراسان رضوی به دلیل اینکه قطب توریسم مذهبی کشور است  باید از نظر پدافند غیرعامل نیز به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه همدلی و همگرایی در استان جهت اجرای طرح های جامع بین مسئولان استانی وجود دارد، افزود: آمادگی داریم طرح‌های پدافند غیرعامل  که ممکن است در سطح ملی امکان اجرای آن وجود نداشته باشد را در استان خراسان رضوی به صورت پایلوت اجرایی کنیم.

 وی با اشاره به موضوع مهاجرت از روستاها به شهر گفت: به نظر ما این یک تهدید جدی برای جامعه است و می بایست از منظر پدافند غیرعامل بررسی و ارائه راهکار شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه توسعه پایدار دچار بیماری مزمنِ عدم توازن شده است، گفت: این عدم توازن آثار منفی خود را در همه حوزه ها برجای می‌گذارد، در مساله پدافند غیرعامل نیز همین اثر منفی وجود دارد.


سردار جلالی در شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی:  باید مراقب مکر «ماکرون» باشیم

جلسه شورای پدافند غیرعامل استان خراسان رضوی با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تنی چند از مدیران این سازمان، استاندار خراسان رضوی، اعضای شورای پدافند غیرعامل و شورای مدیریت بحران استان خراسان رضوی در محل استانداری برگزار شد.

در این جلسه سردار جلالی با بیان اینکه کشور ما در شرایط کنونی در چندین لایه با دشمن درگیر است، تاکید کرد: نظام اسلامی با صبر استراتژیک به ویژه در زمینه برجام، دشمن را در موضع انفعال قرار داده است.


وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها تلاش داشتند تا با بازی ارعاب نظامی، ایران را مجبور به پذیرش خواسته های سلطه طلبانه خود کنند، گفت: توان بازدارندگی ایران به ویژه در حوزه نظامی سبب شد تا بازی ارعاب آنها رنگ ببازد چراکه اراده نظامی ایران با منهدم شدن یک پهپاد جاسوسی گران توسط یک سلاح بومی، بر دشمن غالب شد و آنها فهمیدند ایران در دفاع از خود با کسی شوخی ندارد.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: تحریم وزیر امور خارجه ایران از سوی آمریکا پایان خط دیپلماسی فریب بود اما در این شرایط باید مراقب ترفندهای سیاسی برخی از جمله رئیس جمهور فرانسه باشیم که به نظر می رسد تلاش دارد مطالبات آمریکا از ایران را از زبان اروپا بیان کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه با تصریح اینکه، امروز احساس ملی ما امنیت و آرامش است، اظهار داشت: این احساس امنیت ناشی از توان بالای دفاعی امنیتی کشور است که تمام برنامه های تروریستی دشمن را نقش بر آب کرده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز کشور در حوزه اقتصادی نیز به سمت آرامش پیش می رود، گفت: به نظر ما در آینده نزدیک بخش عمده ای از تهدیدات اقتصادی دشمن نیز بی اثر خواهد شد.

سردار جلالی همچنین به تهدیدات سایبری دشمن علیه کشور اشاره کرد و گفت: علی رغم اقدامات خصمانه دشمن، کشور از نظر سایبری پایداری لازم را دارد و آنها نتوانسته است به اهداف خود دست پیدا کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه رهبری معظم انقلاب اسلامی امروز خواستار ایجاد آرایش دفاعی در برابر دشمن هستند، گفت: ما در تمامی حوزه ها به ویژه اقتصاد و فضای مجازی باید این آرایش را شکل دهیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به اهمیت استان خراسان رضوی اشاره کرد و با بیان اینکه جمعیت عظیم زائران مشهدالرضا این استان را دارای شرایط خاص کرده است، گفت: لذا در الگوهای پدافند غیرعامل می بایست ابعاد خاص مشهد و استان خراسان رضوی مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، حکم فرماندهی قرارگاه پدافند زیستی استان از سوی سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به استاندار خراسان رضوی اعطا شد.

سند راهبردی پدافند شهری در انتظار تصویب و ابلاغ

سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست مدیران پدافند غیرعامل شهرداری های کشور که در مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه سند پدافند شهری تهیه و تدوین شده است، گفت: این سند هم اکنون در دستور کار کمیته دائمی پدافند غیرعامل جهت بررسی برای تصویب و ابلاغ است. 

 
وی با اشاره به اینکه این سند دارای خطوط کلی بلندمدت و کلان است، گفت:مدیران پدافند غیرعامل شهرداری ها باید این خطوط راهبردی را عملیاتی کنند چراکه این سند همه حوزه های پدافند غیرعامل شهری را تعیین تکلیف کرده است و حداقل 5 سال ظرفیت اجرایی دارد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه شهرها محل سکونت جمعیت های کثیر انسانی است، گفت: بیش از 70 درصد از مردم در شهرها ساکن هستند و لذا رعایت اصول پدافند غیرعامل در شهرها به نوعی صیانت از قاطبه جمعیت کشور است.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه شهرها دارای جغرافیا و کالبدی است که همه زیرساخت های شهری روی هم انباشت و متقاطع می شود، گفت: چالش های اصلی در شهرها این است که این زیرساخت ها به هم وابسته هستند.

وی با بیان اینکه باید تداوم کارکردی این زیرساخت ها در تمامی شرایط به ویژه بحران ها حفظ شود، افزود: ما باید حفاظت از زیرساخت ها را به عنوان یکی از اصول پدافند شهری در دستور کار قرار دهیم به ویژه آنکه زیرساخت های شهری ویژگی های خاص خود را دارا هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور به موضوع سایبری شدن بخش عمده ای از مدیریت زیرساخت های حیاتی به ویژه در شهرها نیز اشاره کرد و گفت: به تعبیری امروز سایبر زیرساخت زیرساخت شهری است و اگر اختلالی در اینترنت پدید بیاید بسیاری از زیرساخت های شهری نمی توانند تداوم خدمات داشته باشند و لذا باید برای این چالش وابستگی فکری اساسی کرد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی شهرها یک فرصت بزرگ است اما باید الزامات پدافند غیرعامل در توسعه این مدل در نظر گرفته شود، گفت: توسعه شهرهای هوشمند بدون در نظر گرفتن الزامات پدافند غیرعامل می توانند تهدیدزا باشد.

وی با بیان اینکه هوش مصنوعی در توسعه شهری نیز یکی دیگر از فرصت های فناوارانه است، گفت: هوشمندسازی خانه ها، تجهیزات و... نیز درکنار تمام مزایا دارای تهدیدات ذاتی است که باید برای بهره مندی صحیح از مزایا، تهدیدات آن بررسی شده و برای رفع آنها راهکار ارائه داد.

سردار جلالی با تاکید بر اینکه تجربه های اخیر نشان می دهد در تجهیزات زیرساخت های حیاتی نمی توان به خارجی ها متکی بود و اطمینان داشت، گفت: آنها به راحتی و علی رغم وجود قراردادهای قانونی به تعهدات خودشان عمل نمی کنند و لذا نباید در موضوعات زیربنایی وابسته باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با درخواست از مراکز علمی و تحقیقاتی داخلی جهت ورود به الزامات استفاده از فرصت های فناورانه به ویژه در حوزه شهری، گفت: متاسفانه ورود جامعه علمی کشور به این مباحث با سطح مطوب فاصله زیادی دارد.

آمادگی جهت همکاری در تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل حرم مطهر رضوی

سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با حجت الاسلام والملسمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سردار جلالی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند روسای همه دستگاه ها در تمامی بخش ها می باست اصول و الزامات پدافند غیرعامل را رعایت کنند، گفت: پدافند غیرعامل به معنای مصونیت سازی و بی اثر کردن تهدیدات است.

وی با بیان اینکه حرم مطهر امام رضا(ع) ملجأ و مأوای همه شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت است، گفت: ما باید تمام ظرفیت و توان خود را به کار گیریم تا زائران در بهترین و امنترین شرایط بتوانند به زیارت بپردازند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید براینکه خدمت به زائرین امام رئوف، برای هر فردی افتخار و شرف است، افزود: به نظر ما لازم است تا یک طرح جامع پدافند غیرعامل مختص حرم مطهر امام رضا(ع) تدوین و اجرایی شود.

از «طرح جامع پدافند غیرعامل حرم مطهر» تا افشای «مکر مکرون»

سردار جلالی با بیان اینکه مشهد سالانه میزبان چندین میلیون زائر است، افزود: در طرح های توسعه ای حرم می بایست تلاش کرد اصول و الزامات پدافند غیرعامل بیش از پیش رعایت شود.

وی در پایان افزود: سازمان پدافند غیرعامل کشور افتخار دارد تا تمام توان خود برای ارتقای امنیت زائران مشهدالرضا را به کار گیرد.

گفتنی است پس از این دیدار، شورای راهبردی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حرم مطهر رضوی با حضور سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد. در این نشست در خصوص رعایت الزامات پدافند غیرعامل در حرم مطهر بحث و بررسی کارشناسی صورت گرفت.

خبرنگاران افسران صیانت از یک «دارایی حیاتی» به نام «افکار عمومی» هستند

سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان  پدافند غیرعامل کشور در نشست هم اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی ضمن تبریک روز خبرنگار، یاد و خاطره شهید والامقام محمود صارمی را گرامی داشت و گفت: خبرنگاران افسران هدایت افکار عمومی و پاسدار این دارایی حیاتی کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی دشمن تمام توان خود را در راستای پیشبرد «جنگ ترکیبی رسانه محور» قرار داده است و تلاش دارد تا افکار عمومی به عنوان یکی از دارایی های حیاتی ملت ایران را تحت سلطه خود بگیرد، گفت: خبرنگاران متعهد و انقلابی به عنوان افسران این نبرد مسئولیت خطیری در پاسداری از این دارایی ملی و پاسداشت امید اجتماعی دارند.


وی با بیان اینکه افکار عمومی در کشور ما به دلیل مردمی بودن به شدت تعیین کننده و اثرگذار است، گفت: این ویژگی سبب شده است تا دشمن تلاش کند با تاثیرگذاری بر افکار عمومی عرصه های سیاسی، اقتصادی و... را تحت کنترل خود بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: متاسفانه هنوز در کشور در خصوص اهمیت و حیاتی بودن افکار عمومی اجماع نظر وجود ندارد که این موضوع یک آسیب جدی است و ضرورت دارد حداقل جامعه رسانه ای کشور نسبت به این مهم دغدغه‌مندی بیشتری داشته باشد.

 بازدید سردار جلالی و هیئت همراه از تونل انرژی منطقه‌ای خراسان 

 سردار دکترغلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و هیئت همراه از تونل انرژی برق منطقه ای استان خراسان رضوی بازدید کردند.

این تونل انرژی دارای ویژگی‌هایی نظیر قابلیت عبور تاسیسات زیربنایی از قبیل خطوط اصلی آب، برق و مخابرات، دسترسی سریع به کلیه خطوط عبوری و سهولت در امر تعمیرات، جلوگیری از تخریب‌ها و حفاری‌های گسترده در معابر اصلی، امکان نظارت مداوم و سریع بر زیر ساخت‌های شهری و جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و امکان بازدیدهای مستمر از خطوط شبکه‌های شهری است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر