۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۵۲۸۴۸
یادداشت کوتاه سردار جلالی درباره شهید محسن حججی
شهید محسن حججی از جمله شهدایی است که پس از انقلاب اسلامی به دنیا آمده است. در میان همین جنگ فرهنگی رشد کرده و توانسته است علم بصیرت را بلند کند و خود تبدیل به یک جریان فرهنگی شود.
سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در یادداشتی کوتاه آورده است: 

دیروز 18 مردادماه سالروز شهادت «شهید محسن حججی» از شهدای مدافع حرم بود. به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی این شهید «نماد همه شهدای مدافع حرم» است. به نظرم چند نکته درباره جریان «شهید حججی» مهم و قابل تأمل است.

اول آنکه این شهید عزیز و بزرگوار از جمله شهدایی است که پس از انقلاب اسلامی به دنیا آمده است. در میان همین جنگ فرهنگی رشد کرده و توانسته است عَلم بصیرت را بلند کند و خود تبدیل به یک جریان فرهنگی شود. این «عینیت» درست در مقابل آن «ذهنیت» عده ای است که تلاش دارند مدام بگویند جمهوری اسلامی ریزش هایش بیش از رویش هایش است.

دوم شخصیت خاص فرهنگی شهید حججی است. گاهی اوقات ما در میانه نبرد حق و باطل مدام دم از وظیفه دیگران می زنیم اما از وظایف خود غافل می شویم. جامعه اسلامی جامعه مومنینی است که همه نسبت به اطرافیان خود دغدغه دارند.شهید حججی پیش از نبرد در میدان نظامی در میدان فرهنگی فعال بود.

نکته سوم موج تکریم و تعظیمی بود که از سوی ملت ایران به سوی این شهید والامقام روانه شد. حتی آنهایی که خیلی علقه های دینی نداشتند این شهید جوان را نمادی افتخارآمیز برای ایران می دانستند. او کسی بود که برای اعتقاداتش، مردم سرزمینش و ملت های مظلوم می جنگید.

امیدوارم همه ما بتوانیم پاسداران خون این جوان شهید و هزاران شهید دیگری باشیم که بزرگترین داشته شان یعنی جان خود را فدای «استمرار جریان حق» کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر