۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۲۸۱۸
در بحبوحه تنش‌های واشنگتن و پکن بر سر مسائل مختلف از جمله جنگ تجاری، یک ناوهواپیمابر آمریکایی در آب‌های فیلیپین لنگر انداخت.

به گزارش پایداری ملی، منابع محلی از حضور ناو هواپیمابر «یو.اس.اس رونالد ریگان» به همراه دو فروند رزمناو موشکی در سواحل «مانیل» پایتخت فیلیپین خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ناو هواپیمابر ریگان روز گذشته (چهارشنبه) در دومین ماموریت خود در سال جاری، در سواحل پایتخت فیلیپین لنگر انداخته است.

حضور این ناوگروه در فیلیپین در حالی صورت گرفته که این کشور آسیایی با چین درباره تملک بر برخی مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین تنش‌هایی دارد.

«کارل توماس» فرمانده ناوگروه اعزامی آمریکا به فیلیپین در نشست خبری روی عرشه کشتی مدعی شد: «زیبایی این ناوگروه آن است که امنیت و ثبات زیادی برای این منطقه به ارمغان می‌آورد».

این دریاسالار آمریکایی افزود: «هدف ما آن است که افراد قادر به دریانوردی در هر جایی که حقوق بین‌المللی اجازه آن را می‌دهد، حاضر شوند».


دریاسالار کارل توماس

 

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در سفر اخیر به استرالیا طی اظهاراتی علیه مواضع پکن در قبال اختلافات سرزمینی در دریای چین جنوبی و همچنین منطقه «ایندو-پاسیفیک»، این کشور را به در پیش گرفتن «رفتار تهاجمی و رفتار ثبات‌زدا» متهم کرده بود (جزئیات بیشتر).

رئیس پنتاگون همچنین بعد از خروج واشنگتن از پیمان منع گسترش موشک‌های میان‌برد هسته‌ای (INF) با مسکو اعلام کرد که از استقرار فوری موشک‌های میان‌برد زمین به هوا در آسیا حمایت می‌کند.

این اظهارنظر با واکنش مقامات وزارت خارجه چین مواجه شد و آنها هشدار دادند، در صورتی که آمریکا موشک‌های میان‌برد خود را در آسیا مستقر کند، چین اقدام متقابل و تلافی‌جویانه انجام خواهد داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر