۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۸۷
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش بادهای ۱۲۰ روزه که از دیشب بر شدت آن در شمال سیستان و بلوچستان افزوده شد، صبح امروز شدیدتر شد و بیشینه سرعت باد به ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش پایداری ملی، محمود دیانتی اظهار داشت: وزش این باد شدید شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زابل را به ۲۵۰۰ متر کاهش داد و غلظت ذرات معلق در هوای این شهر را به ۱۰۵۰ میکروگرم بر متر مکعب معادل هفت برابر حد مجاز رساند.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در زهک نیز موجب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی به ۳۰۰۰ متر شد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی همچنان وزش بادهای 120 روزه در شمال استان ادامه دارد. وزش این بادهای شدید در برخی نقاط شمال استان منجر به تشکیل توفان گردوخاک و طوفان شن می شود که پیامد آن کاهش شدید دید، کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل و افزایش غبار در زاهدان و سایر نقاط استان است.

وی تصریح کرد: توصیه می شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تاثیر طوفان اجتناب کنند. همچنین با توجه به شدت وزش باد توصیه می شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان های بلند در زمان وزش توفان خودداری شود.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر