۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۵۲۷۶۲
زینلی تختی در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ابوموسی مطرح کرد؛
مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان: تغییر سبک زندگی یکی از برنامه های دشمن در این راستا می باشد و می بایست الزامات پدافند غیرعامل در حوزه ی بیوتروریسمی وهمچنین سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین خانواده ترویج پیدا کند.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از هرمزگان، مدیرکل پدافندغیرعامل استان هرمزگان در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ابوموسی که باحضور فرماندار و روسای ادارات شهرستان برگزار شد حضور یافت.

پوربابایی فرماندار ابوموسی با بیان این که جزیره ابوموسی با توجه به بعد مسافتی و فاصله ای که تا سرزمین اصلی و همچنین تردد شناورهای فرامنطقه‌ای در حوزه خلیج فارس و مجاورت آبهای این شهرستان، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جزیره ابوموسی و موقعیت استراتژیک آن مسئولان باید توجه و دقت داشته باشند تا تمامی سیاست های حوزه پدافند غیرعامل در این شهرستان به نحو احسن اجرائی شود.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقای سواد پدافند غیرعامل بین آحاد جامعه اظهار داشت: پدافند غیرعامل بهترین روش دفاعی در مقابل هجمه های دشمن و موجب پیشگیری از بروز حوادث و سوانح  و کاهش تلفات و خسارات جانی و مالی می شود.

پوربابایی در بازدیدی که همراه با مدیرکل پدافند غیرعامل استان از تأسیسات و زیرساخت های این شهرستان انجام داد، یادآور شد: بازدیدها و بررسی زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم در سطح شهرستان باید در توالی زمانی مناسبی انجام شود تا از تداوم خدمت رسانی زیرساخت ها مطلع و مطمعن شویم.

در ادامه جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان ابوموسی محسن زینلی تختی مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه کشورمان، افزود: با توجه به این که ایدئولوژی ها و راهبردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در تقابل با اهداف خصمانه نظام سلطه می باشد، دشمن تلاش می کند تا با استفاده از  عملیات‌های روانی، رسانه ای و همچنین با راه اندازی جنگ نرم در لایه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و....جامعه را تحریک و موجی از نا امیدی را  ایجاد کند، مردم باید آگاه باشند که هدف دشمن از اینگونه اقدامات  براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است البته دشمنان کشور باید بدانند که این آرزو را به گور خواهند برد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان هرمزگان با بیان اینکه تغییر سبک زندگی مردم یکی از برنامه های دشمن است افزود: دشمن تلاش میکند الگوی زندگی مردم را تغییر دهد و ابزاری هم که در این رابطه از آن بهره می برد شبکه های اجتماعی است، لذا ایجاب می کند مسئولان تلاش های بیشتری را در راستای تقویت بنیان خانواده  و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین خانوادهانجام دهند.

زینلی تختی با اشاره به تهدیدات موجود در فضاهای مجازی بر برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت فضای سایبری ویژه اقشار مختلف تاکید کرد و افزود: اکثر سرور های شبکه های اجتماعی در کشور آمریکا وجود دارد که قطعاً در این فضا بهره‌برداری اطلاعاتی نیز صورت میگیرد لذا لازم است با اقدامات پیشگیرانه و اطلاع رسانی لازم امنیت این حوزه را تامین نماییم.

وی با تاکید بر انجام اقدامات بازدارنده در حوزه پدافند غیر عامل به ویژه برگزاری رزمایش ها، تصریح کرد: تمامی مدیران آسیب‌های حوزه ذیربط کاری خود را شناسایی و سناریو مناسب جهت مواقع اضطراری را پیش بینی کنند.

همچنین در پایان جلسه کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل توسط خانم جوادی رئیس کارگروه تهدیدات تخصصی اداره کل پدافند برگزار شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر