۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۵۲۷۵۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی:
دومین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی در سال 98 به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین شورای پدافند غیرعامل استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، علیار راستگو در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل تاکید کرده و منصوب شدن مستقیم رییس سازمان پدافند غیرعامل از طرف مقام معظم رهبری را دلیلی بر این موضوع دانست.

جانشین شورای پدافند غیرعامل در ادامه با توجه به گزارش های ارائه شده توسط روسای کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل، از شهرداری ها خواست تا در صدور مجوزها، مساله پیوست پدافند غیرعامل را جدی بگیرند. وی همچنین آموزش شهروندان در حوزه پدافند غیرعامل را وظیفه تمامی دستگاه های اجرایی برشمرد.

راستگو افزود: پدافند غیرعامل باید از داخل خانه ها شروع شده و شهروندان خود مسائل اولیه پدافند غیرعامل را رعایت نمایند. 


وی پایبندی به اصول اولیه پدافند غیرعامل را گامی مهم در مقابله با تهدیدات بزرگ برشمرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: اداره کل پدافند غیرعامل باید در موضوعات گزارش های ارائه شده ورود کرده و مطالبه گر باشد. راستگو همچنین سطح بندی دارایی ها را در استفاده از ظرفیت ها و فرصت های قانونی برای مصون سازی زیرساخت ها و دارایی های استان موثر دانسته وتسریع در انجام اقدامات لازم را در این خصوص خواستار شد.

در ادامه جلسه آقایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با اشاره به بررسی نهایی و اجرای طرح مقابله با تهدیدات در منطقه فرماندهی ارشد کجوار، همکاری روسای کارگروه ها و مسئولین دستگاه های اجرایی را در پیشبرد این طرح موثر دانست. 

وی همچنین از مطالعه طرح جامع پدافند غیرعامل بازار تبریز و طرح جامع پدافند غیرعامل کلانشهر تبریز و شهرهای بالای 000/250 نفر جمعیت خبر داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی بررسی آسیب های سایبری، کالبدی، زیستی و... را توسط دستگاه ها و اجرای طرح مقابله برای هر آسیب را در قالب یک سناریو خواستار شد و برگزاری مانورهایی با موضوع پدافند غیرعامل را ضروری برشمرد.

 وی در ادامه برگزاری منظم جلسات کارگروه ها را عاملی در تسریع طرح های مقابله با آسیب ها دانست و ارائه گزارش ها و صورتجلسات کارگروه ها را به دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل از وظایف روسای کارگروه ها قلمداد کرد.

در این جلسه گزارش های شهرداری تبریز، سازمان هلال احمر استان و جهاد کشاورزی استان توسط مسئولین این دستگاه ها ارائه شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر