۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۲۷۳۸
لاریجانی:
رئیس مجلس در آ‌یین تجلیل از خبرنگاران گفت: ممکن است ناامن سازی در بخش‌هایی از کشور در دستور کار آمریکا و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی باشد، ولی قطعاً اقدامات آنها علیه تهران از جنس جنگ نخواهد بود.

به گزارش پایداری ملی، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در آیین تقدیر از اصحاب رسانه در روز خبرنگار گفت: از اینکه در جمع خبرنگاران خانم عبدالمحمدی خبرنگار خبرگزاری فارس را می‌بینم، بسیار خوشحالم، زیرا او فردی خدوم و فعال است و ان‌شاءالله هر چه سریعتر شفای عاجل پیدا کند.

وی افزود: نباید تصور کنیم که کار خبرنگاری امری رها شده است و باید جایگاه آنان حفظ شده و از آنها حمایت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تلاش‌هایی انجام شده تا لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارسال شود، ضمن اینکه اصلاحات لازم درباره قانون مطبوعات هم باید صورت گیرد.

لاریجانی گفت: دولت اعلام کرده است که ما دنبال تنظیم لایحه‌ای درباره نظام رسانه‌ای هستیم هر چند که ما می‌دانیم این موضوع در بخش‌های مختلف دولت تدوین شده و در حال پایان است به همین جهت به آنها گفته‌ایم که باید در فرصت باقی‌مانده مجلس دهم این کار انجام شود.

وی گفت: اقدامات دیگری در همین راستا در کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون اصلی و فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی در حال انجام شدن است.

لاریجانی در پاسخ به انتقاد یکی از خبرنگاران در مورد عدم ورود تلفن همراه هوشمند از سوی اصحاب رسانه به مجلس شورای اسلامی گفت: این ممنوعیت از سوی حفاظت مجلس و برای امنیت بیشتر پس از حوادث تروریستی در قوه مقننه اعلام شده است. هر چند سال گذشته این موضوع را پیگیری کردیم و امیدوارم که موضوع حل شود  و سهل‌تر از گذشته نسبت به خبرنگاران رفتار کنند.

وی در مورد راه‌اندازی شبکه تلویزیونی پارلمان که از سوی یکی از خبرنگاران پیشنهاد شده بود گفت:‌ مجلس شورای سلامی پولی برای این کار ندارد، به‌ویژه در شرایط فعلی ضمن اینکه نیازمند آن هستیم برداشت مشترکی از اوضاع و احوال کشور نسبت به یکدیگر داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ خبرنگاران عناصری هستند در مسیر راه خود صاحب فن شده و به تخصص رسیدند.

لاریجانی گفت:‌ وضعیت کشور از جهات مختلف دارای شرایط متفاوتی است. به روزگاری در دوران مذاکرات هسته‌ای دچار برخی مشکلات بودیم و روزگاری بعد از ماجراجویی‌های آمریکای و خروج این کشور از برجام.

وی افزود: باید تحلیلی از هدف حریف (آمریکا) از اقدامات آنها داشته باشیم هر چند بعضاً بیان می‌شود آنها به دنبال افروختن جنگ که شاید محدود به بمباران باشد، هستند. ضمن اینکه رژیم صهیونیستی هم رفتارهایی در این زمینه دارند اما به نظر می‌رسد کمی عقل داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پاسخ ایران به ‌آنها که  دنبال حملات نظامی به ایران هستند آن است که پایگاه‌های متعدی در منطقه میزبان آمریکایی‌هاست. که می‌تواند مورد آسیب جدی قرار بگیرد ضمن اینکه مختصر عقلی هم دارند که وارد این ماجراجویی‌ها نشوند.

لاریجانی گفت: ممکن است ناامن سازی در بخش‌هایی از کشور در دستور کار آمریکا و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی باشد ولی قطعا اقدامات آنها علیه تهران از جنس جنگ نخواهد بود.

وی گفت:‌ به نظر می‌رسد که دشمنان جمهوری اسلامی به دنبال اشکال تراشی و فشارهای اقتصادی در داخل کشورمان و ایجاد نارضایتی ضمن اینکه آنها می‌کوشند در سطح ملی بی‌اعتمادی ایجاد کنند که این کار آنها ممکن است پایه اقدامات بعدی‌شان باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن به دنبال آن است که مانع  توسعه اقتصادی ایران شود زیرا جمهوری اسلامی قدرتی قوی در منطقه است و به همین دلیل هدف آنها جلوگیری از پیشرفت کشورمان است. این در حالی است که آنها توهماتی دارند و متاسفانه دنیا هم گرفتار گروهی فاسد و متوهم شده است. 

لاریجانی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به دنبال ایراد ضرباتی به جمهوری اسلامی بودند که ایجاد مشکل برای فروش نفت و به صفر رساندن آن بخشی از اقدامات‌شان است. ضمن اینکه ایجاد هراس در کشورهای مختلف برای ممانعت از تبادلات اقتصادی با ایران و ایجاد ترس سیاسی و امنیتی در بین کشورهای منطقه و فریب کاری‌های متعددشان بخش دیگری از اقدامات آنها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحریم ظریف از سوی آمریکا گفت:‌ تحریم ظریف به دلیل نقش وی در افشای مسیر غلط آمریکایی‌ها در دنیا بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: باید سایه تحریم در رفتارها و اقدامات ما وجود داشته باشد و بر این اساس اقدامات‌مان را باید تنظیم کنیم. ضمن اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها مسئولیت سنگینی را در این بخش بر عهده دارند.

لاریجانی گفت:‌ کمک کردن به اقتصاد ملی از سوی خبرنگاران و رسانه ها به جای مایوس کردن مردم و انتشار گزارشات منفی می‌تواند در دستور کار اهالی رسانه قرار گیرد ضمن اینکه باید مردم را در مسیرهای مختلف راهنمایی کرد.

وی افزود: توانمند سازی درونی کشور برای دولت و مجلس مهم است. این در حالی است که بسیاری از ظرفیت‌های بالقوه در کشور وجود دارد که باید با حمایت‌های لازم بالفعل شوند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: افزایش واردات و پیشی گرفتن از صادرات و عدم بکارگیری جوانان کارآفرین در بخش‌های مختلف کشور از جمله کشاورزی، صنعت، و آی‌تی است که باید رسانه‌ها در این زمینه روشنگری کرده و راهنمایی‌های لازم را برای برون رفت از این مهم به کار گیرند. 

لاریجانی گفت: بسیاری از افراد جویای کار به دنبال دریافت راهنمایی هستند و انجام وظیفه رسانه‌ها و به ویژه رادیو و تلویزیون در این زمینه مهم است که با توجه به رصد من مشخص شده در این زمینه کم کاری داشته‌ایم.

وی  خاطرنشان کرد: باید جامعه درباره موضوعات مرتبط با کارآفرینی و توسعه اقتصادی اطلاعات خوبی به دست بیاورند که برای مثال قانونی در مجلس درباره توسعه اقتصادی روستاها تصویب شده که نیازمند اطلاع‌رسانی بیشتر است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها موضوع تصویب قانون توسعه اقتصادی روستاها را بزرگتر می‌کردند و کارخانه‌ها و صنعت‌کاران و معدن‌کارانی که در حوزه روستاها فعالیت دارند گسترش کار بیشتری پیدا کرده و از ظرفیت جوانان روستایی استفاده بیشتری می‌کردند.

لاریجانی گفت: سیستم‌های گلخانه‌ای و آبیاری قطره‌ای و پرفشار نیاز فعلی کشورمان است که می‌تواند سودآوری زیادی داشته و در این بخش دولت می‌تواند کمک حال توسعه این موضوع باشد. به همین جهت باید این موضوع به خوبی در جامعه تبیین شود.

وی افزود: توانمندسازی کشور با استفاده از شرایط موجود و امکانات فعلی نیازمند عزم ملی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ایجاد همبستگی سیاسی واجتماعی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که دشمن به دنبال مایوس کردن مردم و تخریب جمهوری اسلامی است. به همین دلیل باید اختلافات جزئی را کنار گذاشت.زیرا عقل هم چنین دستوری می‌دهد و وظیفه انقلابی وملی هم چنین موضوعی را تبیین می‌کند.

لاریجانی تصریح کرد: اینکه برخی مسائل خلاف واقع در جامعه بیان شود و رسانه‌ها آن را بازتاب دهند اشتباه است.

وی اظهار داشت: مایوس کردن مردم از نهادها و برجسته کردن و دمیدن برخی موضوعات اشتباه کاری بیهوده است که البته یکی از برنامه‌‌های دشمن بزرگ نمایی این موضوعات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ تیراندازی سیاسی و بی‌اهمیت به یکدیگر در شرایط فعلی کاری عبث است. این در حالی است که حریف دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است ولی باید کاری کنیم که از گردونه فعلی عبور کرده و بر اساس پایداری و همبستگی ملی این موضوع را دنبال کنیم.

لاریجانی گفت: رسانه‌ها می‌توانند به تخریب‌های بلاوجه مجال ندهند و باید تصور لازم را از حریف و اقدامات آنها در شرایط فعلی داشت. 

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت بسیار بالایی از اقتصاد درونی در کشور وجود دارد. این در حالی است که اهمیت جمهوری اسلامی در عرصه منطقه و بین‌الملل که نکته‌ای کانونی و مهم است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و اگر برداشت مردم از امکانات داخلی منجر به برون رفت از مشکلات فعلی با عزمی واحد شود کار بسیار مطلوبی صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:‌ حضور خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی برای تبیین خدمات و اقدامات و کارهای صورت گرفته در قوه مقننه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر