۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۶۹۵
مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب کشور به افزایش ظرفیت برای صادرات برق به کشور عراق اشاره کرد و گفت: برای تحقق این امر از طریق مرز مریوان یک خط انتقال به پنجوین تعریف شده است.
به گزارش پایداری ملی، علی اسدی ظهر امروز در نشست هماهنگی و هم‌اندیشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان کردستان با مجمع نمایندگان استان در شورای اسلامی، اظهار کرد: شرکت برق منطقه غرب مس ولیت تامین انرژی الکتریکی از نیروگاه و تحویل به شرکت‌های توزیع در سطح انتقال در سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام در محدوده‌ای به وسعت بیش از ۷۴ هزار کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و 200 هزار نفر را برعهده دارد.

وی به افزایش ظرفیت در بحث صادرات برق به کشور عراق اشاره کرد و گفت: بعد از پیک مصرف برق در تابستان، صادرات را افزایش دهیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب کشور اضافه کرد: نقاط در نظر گرفته برای صادرات برق به عراق، بانه، مریوان و پاوه است.

وی گفت: از طریق مرز مریوان یک خط انتقال به پنجوین تعریف شده است و هرچند عراق 40 میلیارد دلار به ما بدهکار است اما برنامه ما توسعه صادرات برق به این کشور است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب کشور اضافه کرد: در مریوان ظرفیت صادرات 180 مگاوات برق به کشور عراق را داریم که تا این لحظه 40 میلیون دلار پروژه با هدف صادرات برق در مریوان انجام شده است.

وی اضافه کرد: ما در بانه هم آمادگی داریم تا 120 مگاوات یعنی سه برابر برق مصرفی بانه را صادر کنیم.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب کشور در ادامه به مقایسه شاخص‌های عمده صنعت برق در شبکه برق غرب کشور اشاره کرد و گفت: ظرفیت نصب شده تولید 978 مگاوت و انرژی تولید ناخالص هم 536 هزار مگاوات در ساعت است.

وی تعداد کل مشترکین برق در استان کردستان را 646 هزار و 95 مشترک عنوان کرد و افزود: انرژی مصرفی مشترکین توزیع و فوق توزیع 345 هزار و 273 کیلووات ساعت و انرژی مصرفی مشترکین فوق توزیع 29 هزار و 698 کیلووات در ساعت است.

وی به تامین برق شهرک‌های صنعتی استان هم گریزی زد و گفت: استان کردستان دارای 11 شهرک صنعتی است که مهم‌ترین آنها شهرک صنعتی دهگلان و شهرک سرنجیانه سنندج است.

مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب کشور اضافه کرد: شهرک صنعتی دهگلان دارای یک دستگاه پست فوق‌توزیع با 63.20 کیلووات به ظرفیت 60 مگاولت آمپر و 18 دستگاه فید خروجی 20 کیلوولت است.

وی با اشاره به اینکه پیک بار پست فوق در سال جاری 17.8 مگاوات بوده است، گفت: تامین برق شرکت فولادگستر الماس سقز برای تامین برق این متقاضی با دیماند 40 مگاوات، طرح بهینه شامل تقویت شبکه منطقه سقز با نصب خازن 63 کیلوولت و امین برق متقاضی از پست انتقال سقز ارائه و مورد تائید شرکت توانیر قرار گرفته و به متقاضی ابلاغ شده است.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر