۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۲۶۹۲
معاون سیاسی استاندار؛
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل نقشه راه استان در این حوزه خواهد بود که تمهیدات لازم برای تهیه و تدوین این طرح پیش بینی شده است.


به گزارش پایداری ملی، ولی الله حیاتی در نشست شورای پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: اگر در طول این چهل سال نظام مقدس جمهوری اسلامی توفیق داشته است در دل همین تحریم و تهدیدها بوده است که موجب افتخار است.

حیاتی افزود: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تمامی اراده دشمنان از بین بردن نظام‌مقدس جمهوری اسلامی بود اما توطئه های آنان با جانفشانی جوانان این مرز و بوم و همیشه در صحنه بودن مردم محقق نشد.

وی افزود: خراسان شمالی استان نوپایی است و در تمامی زمینه ها به ویژه پدافند غیرعامل نیازمند کمک ملی است

حیاتی بر آموزش و فرهنگسازی در حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد و گفت: با توحه به اینکه تکنولوژی دشمنان برای تهدیدات متغییر است آموزش ها در حوزه پدافند غیرعامل باید بروز رسانی شود و به سلاح آموزش مجهز شویم.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در ادامه به طرح جامع پدافند غیرعامل استان اشاره داشت و گفت: دستگاه مجری تهیه مطالعات این طرح، در استان مستقر شود و آخرین داده ها جمع آوری شود.

ولی الله حیاتی تاکید کرد: طرح جامع باید متناسب با نیاز استان باشد و نقشه راه ما در حوزه پدافند عیر عامل خواهد بود. 

حیاتی تصریح کرد: رعایت اصول حفاظتی توسط دستگاه های اجرایی و دستگاه مجری طرح برای تبادل اطلاعات الزامی است و همچنین با تحزیه و تحلیل درست اطلاعات راه استان در حوزه پدافند غیرعامل مشخص شود.

حیاتی مطرح کرد: در زمینه زیرساخت های پدافند غیر عامل در استان دچار کمبود هستیم و با توجه به کمبود اعتبارات تملک دارایی استان، تامین این زیرساخت ها در زمان کوتاه امکان پذیر نیست بنابراین نیازمند توجه ویژه کشوری هستیم و از آوردن تجهیزات موازی به استان پرهیز شود.

حیاتی پیشنهاد داد: کمیته های پدافند غیرعامل کشور در استان مستقر شوند و با مدیران دستگاه های اجرایی برای رفع کمبودها و حل مشکلات استان در این حوزه جلسات لازم برگزار شود.

حیاتی تاکید کرد: ما در حوزه پدافند غیرعامل علاوه بر تاکید بر افزایش ضریب تاب آوری مردم نیازمند به پایداری ضریب ارائه خدمات در تمامی زمینه ها هستیم و در این راستا وزارتخانه ها باید پای کار بیایند.

در ادامه این نشست معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور هم اظهار داشت: در یکسال گذشته آمریکا تحریم جدید و فشرده ای را به منظور تضعیف اراده مردم و مسئولین طرح ریزی کرده و جنگ اقتصادی را راه انداخته است و با جانمایی قرارگاه های مختلف فعالیت مسئولین کشور را رصد می کند.

سردار غلامعلی حیدری تصریح کرد: آمریکا از دلار به عنوان سلاح جنگی استفاده می کند و در کنار آن مانور عملیات روانی را در دستور کار خود قرار داده و همزمان کل نیروهای تروریستی مخالف نظام مقدس جمهوری اسلامی را بسیج کرده است.

وی افزود: شبانه روز ۳۰۰ شبکه فارسی زبان مردم ایران را با زبان فارسی بمباران رسانه ای می کنند.

سردار حیدری گفت: تلاش دشمن ایجاد تفرقه بین مردم و حاکمیت است و کم هزینه ترین راهکار هم تحمیل فشار اقتصادی بر مردم برای تضعیف روحیه و ایجاد شکاف بین مردم و مسئولین است.

وی تاکید کرد: ما باید آمادگی داشته باشیم و مراقبت ها و هوشمندی ها افزایش یابد و با هدف ایجاد پیوستگی بین مردم و حاکمیت خدمت صادقانه با روحیه جهادی و تکریم ارباب رجوع داشته باشیم.

سردار حیدری با تاکید بر موضوع آموزش در حوزه پدافند غیرعامل همچنین تدوین طرح جامع پدافند غیر عامل را برای شناخت ظرفیت های موجود و تهدیدشناسی ضروری دانست و گفت: برای اجرای طرح ها در این حوزه علاوه بر ایجاد زیرساخت ها باید تاب آوری اجتماعی با هدف مصون سازی افزایش یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر