۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۷۳
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: پیش‌بینی‌ها از خرید ۲۵ هزار تنی گندم از کشاورزان و سطح اراضی کشاورزی این شهرستان خبر می‌دهد.
به گزارش پایداری ملی، عزت‌الله نباتی ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون قریب به ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که میزان خرید گندم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش بیش از ۵۰ درصدی همراه بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با اشاره به عوامل دخیل در کاهش تولید و خرید گندم در سال زراعی جاری، خاطرنشان کرد: از مهمترین عوامل موثر در کاهش عملکرد اراضی گندم به ویژه در کشت‌های دیم باید به ناکافی بودن بارش‌ها در بهار امسال اشاره کرد.

نباتی افزود: در کنار این عامل باید به بالا بودن نرخ نهاده‌های دامی و استفاده کشاورزان از گندم برای خوراک دام از یک سو و وجود واسطه‌ها و خرید و فروش در بازار آزاد از سوی دیگر اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه پایین بودن نرخ مصوب بیشترین تاثیر را در کاهش میزان خرید گندم توسط مراکز دولتی گذاشته است، ادامه داد: با همه این تفاسیر در حال سال زراعی گذشته قریب به ۴۲ هزار تن گندم از سطح اراضی کشاورزی بروجرد برداشت شده است که پیش‌بینی‌ها برای امسال از خرید ۲۵ هزار تن خبر می‌دهد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر