۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۶۵۵
سردار علیرضا موحد دانش در «عملیات والفجر۲ » و در حالی که فرماندهی «تیپ ۱۰ سیدالشهدا» را برعهده داشت، در سیزدهم مرداد سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.
به گزارش پایداری ملی، علیرضا موحد دانش نخستین فرزند خانواده «موحد» در سال ۱۳۳۷ در تهران به دنیا آمد. وی پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۵۵ وارد دانشگاه تبریز شد و در رشته مهندسی برق تحصیل کرد.

زمانی که مبارزات انقلابی مردم اوج گرفت، علیرضا نیز به جمع مبارزین پیوست و ادامه تحصیل را به آینده موکول کرد. با شکفتن شکوفه‌های جمهوری اسلامی ایران، او در کمیته انقلاب، اولین فعالیت‌هایش را در ایران اسلامی آغاز کرد و پس از آن در سال ۱۳۵۸ به سپاه پاسداران پیوست و حراست از بیت حضرت امام خمینی را به عهده گرفت.

حوادث کردستان و «عملیات بازی دراز» به عنوان آغاز سفر بی‌پایان علیرضا به صحنه پیکار با دشمنان اسلام و ایران بود. در «عملیات بازی دراز» که به عنوان جانشین عملیات حضور داشت، دستش را به پیشگاه حق تقدیم کرد و پس از شرکت در عملیات‌های «فتح‌المبین» و «بیت‌المقدس» به عنوان فرمانده «گردان حبیب‌بن مظاهر» به لبنان سفر کرد و مدتی را در آنجا همپای برادران مسلمان به مبارزه با صهیونیست‌ها پرداخت.

سرانجام سردار علیرضا موحد دانش در «عملیات والفجر۲ » و در حالی که فرماندهی «تیپ ۱۰ سیدالشهدا» را برعهده داشت، در سیزدهم مرداد سال ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر