۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۲۳
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: با تلاش حامیان محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره، ۱۰ تن چوب قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش پایداری ملی، سیامک صدقی امروز در ارومیه با اشاره به اینکه با تلاش حامیان محیط زیست و یگان حفاظت منابع طبیعی این اداره، ۱۰ تن چوب قاچاق در شهرستان بوکان کشف و ضبط شد: این محموله توسط دو دستگاه کامیون که از مبدا روستای«باراوا »در مهاباد بارگیری و در حال حمل و تردد در سطح شهرستان بوکان بود شناسایی و توقیف شد. 

وی اضافه کرد: این محموله شب گذشته با پیگیری جدی اعضای سازمان‌های مردم نهاد و اداره منابع طبیعی و همکاران مبارزه با قاچاق انتظامی بوکان شناسایی و توقیف شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: محموله این کامیون‌ها درخت بید بود که صاحبان آن قصد داشتند از طریق محورهای مواصلاتی این شهرستان به یکی از شهرهای شمال کشور برای تهیه چوب و کاغذ منتقل کنند. 

وی ارزش محموله چوب قاچاق را ۳۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: طبق ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره‌برداری جنگل، حمل چوب و هیزم و زغال حاصل از درختان جنگلی در تمام نقاط کشور به استثنای داخل شهرها بدون تحصیل پروانه حمل از سازمان جنگلبانی ممنوع است و چنانچه مرتکب، فاقد پروانه بهره‌برداری باشد طبق قانون مجازات می‌شود.

صدقی با اشاره به اینکه با متخلفان و قاچاقچیان چوب و محصولات جنگلی برخورد جدی می‌شود، اظهار کرد: در این ارتباط ۲ نفر دستگیر و ۲ دستگاه کامیون باری نیز توقیف شده است که با تشکیل پرونده برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر