۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۰۸
در کنار فعالان شبکه‌های اجتماعی، سندیکاهای تجاری اردن نیز ضمن محکومیت سفر مشاور رئیس جمهور آمریکا به این کشور، تأکید کردند که معامله قرن نباید اجرایی شود.

به گزارش پایداری ملی، «جرد کوشنر» مشاور ویژه رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا و مناقشات فلسطین-اسرائیل، چهارشنبه وارد اردن شد و مورد استقبال «عبدالله دوم» پادشاه این کشور قرار گرفت.

فعالان اردنی شامگاه چهارشنبه کمپینی را برای اعلام مخالفت خود با سفر کوشنر به این کشور و منطقه غرب آسیا آغاز کردند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این کمپین هشتک «کوشنر [به اردن] خوش نیامدی» در توئیتر با استقبال زیادی مواجه شد.

در کنار این کمپین مجازی، سندیکاهای تجاری اردن نیز ضمن محکوم‌کردن سفر کوشنر به این کشور، با انتشار بیانیه‌ای مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: «در زمانی که ملت عربی فلسطین در معرض بدترین نوع اشغالگری و حملات قرار دارد... تأکید داریم که معامله قرن نباید اجرایی شود».

معامله قرن طرح صلح ادعایی آمریکا برای پایان دادن به نزاع بین مردم فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

بر اساس این طرح، مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود حذف می‌شود و آنان در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر مستقر خواهند شد.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

بر اساس این بیانیه، سرزمین فلسطین فقط میهن فلسطینی‌ها و پایتخت آن قدس خواهد بود و اردن نیز، کشور جایگزین برای مردم آن نخواهد بود.

سندیکاهای اردن تصریح کردند که «هتک حرمت قدس، خط قرمز است» و ملت اردن بر اهمیت مسئله فلسطین تأکید دارد.

سفر منطقه‌ای کوشنر از چهارشنبه با ورود به عمان آغاز شد و پس از آن، مشاور ترامپ به اراضی اشغالی فلسطین، مصر، عربستان سعودی و الجزایر خواهد رفت.

منابع خبری علت سفر کوشنر را شکست آمریکا در نشست منامه می‌دانند و بر این باورند که آن‌ها به دنبال عدم موفقیت نشست مذکور، دور جدیدی از تلاش‌ها را برای موافقت سران عرب با معامله قرن شروع کرده‌اند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر