۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۲۶۰۲
نشست شورای امنیت درباره آزمایش موشکی کره شمالی
بریتانیا، آلمان و فرانسه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل پشت درهای بسته درباره شلیک موشک‌های کره شمالی شدند.

به گزارش پایداری ملی، دیپلمات‌ها گفته‌اند که بریتانیا، آلمان و فرانسه از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند تا امروز پنجشنبه نشستی را پشت درهای بسته برای بررسی شلیک موشک‌های کره شمالی برگزار کند.

بر اساس این گزارش، کره شمالی اوایل روز چهارشنبه دو فروند موشک کوتاه برد آزمایش کرده است. این در حالی است که کره شمالی چند روز قبل از آن نیز دو فروند موشک دیگر آزمایش کرده بود. این اقدامات ظاهرا با هدف فشار بر آمریکا و کره جنوبی برای متوقف کردن رزمایش‌های نظامی بوده است.

استفان دوجاریچ سخنگوی سازمان ملل در این باره گفت: آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل بر این باور است که شلیک موشک‌ها بار دیگر یادآور اهمیت از سرگیری مذاکرات خلع سلاح شبه جزیره کره است.

شلیک موشک‌های بالستیک از سوی کره شمالی، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل با هدف فشار بر این کشور برای متوقف کردن برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای است.

آزمایش‌های موشکی کره شمالی علی رغم دیدار 30 ژوئن بین رهبر این کشور و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است که دو طرف توافق کردند تا مذاکرات خلع سلاح از سر گرفته شود.

این در حالی است که هم ترامپ و هم مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا سعی کرده‌اند تا شلیک موشک‌های کره شمالی را کم اهمیت جلوه دهند.

کره شمالی نیز تهدید کرده است که مانورهای نظامی آمریکا و کره جنوبی می‌تواند مسیر مذاکرات را منحرف کند. کره شمالی همچنین از احتمال از سرگیری مجدد آزمایش‌های هسته‌ای خبر داده است.

آمریکا: برنامه مربوط به رزمایش نظامی با کره جنوبی تغییر نمی‌کند

خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز روز چهارشنبه اعلام کرد: اقدامات آمریکا و کره جنوبی نشان می‌دهد که رفتارهای تقابل جویانه آنها همچنان تغییر نکرده و این دو کشور قصد اشغال نظامی کره شمالی را دارند.

از سوی دیگر ایالات متحده اعلام کرده است که هیچ برنامه‌ای برای تغییر برنامه‌های مربوط به رزمایش نظامی با کره جنوبی ندارد.

ارتش‌های آمریکا و کره جنوبی قصد دارند در ماه آگوست یک رزمایش مشترک نظامی را برگزار کنند.

منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر