۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۵۲۵۹۴
رئیس‌جمهور آمریکا در تماسی تلفنی با همتای روس خود، در خصوص ارائه کمک و همکاری جهت خاموش کردن آتش‌سوزی مهیب جنگل‌های سیبری اعلام آمادگی کرد.

به گزارش پایداری ملی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی خود تلفنی صحبت کرده و از آمادگی کشورش برای کمک به اطفای حریق گسترده در جنگل‌های سیبری خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «هوگان گیدلی» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ در این تماس تلفنی با پوتین از  آتش سوزی گسترده در سیبری ابراز نگرانی کرد.

وی همچنین افزود، سران واشنگتن و مسکو درباره مسائل تجاری بین دو کشور تبادل نظر کردند.

پایگاه اینترنتی نهاد ریاست جمهوری روسیه نیز در صفحه خود از پیشنهاد کمک و پشتیبانی از سوی آمریکا برای مقابله با آتش‌سوزی در سیبری ابراز قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است: «ولادیمیر پوتین [به ترامپ] پاسخ داد در صورت نیاز از آن (کمک آمریکا) بهره خواهیم گرفت. همچنین ولادیمیر پوتین به همتای آمریکایی خود اطلاع داد که در حال حاضر یک گروه هوایی برای مقابله با آتش‌سوزی در سیبری اعزام شده است».

این بیانیه همچنین می‌افزاید: «رئیس‌جمهور روسیه این پیشنهاد رئیس‌جمهور آمریکا را به عنوان تضمینی برای این امر که در آینده احیای کامل روابط بین دو کشور میسر خواهد بود، مورد ستایش قرار داد».

روز گذشته پوتین به ارتش این کشور دستور داد برای کمک به خاموش کردن ۳۰ هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های سیبری که طعمه حریق شده‌اند وارد عمل شود.

وسعت این آتش‌سوزی که از روز دوشنبه آغاز شد، تقریباً با مساحت کل کشور بلژیک برابری می‌کند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر