۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۲۵۹۲
رئیس‌جمهور گفت: امروز بعد از به قول خودشان شدیدترین تحریم‌ها و فشارها را بر ایران، دیگر دست به کار‌های کودکانه می‌زنند یعنی هر تعبیری غیر از «اقدامات کودکانه» در این باره شایسته نیست.

به گزارش پایداری ملی، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی هریس و بناب گفت: بسیار روز خوبی برای من و هیئت دولت و مردم عزیز آذربایجان شرقی شهرستان هریس و همه مسئولین این است که خدمات دیگری را برای رونق اقتصادی کشور و رشد اقتصادی بر میداریم

وی ادامه داد: طرح های زیربنایی برای تحولات اجتماعی و اقتصادی ما بسیار حائز اهمیت است. معمولاً این خدمات در زمان که انسان به خوبی می تواند از آن‌ها استفاده کند اصل نعمت فراموش می‌شود.شبیه ماهی که در آب است یادش می رود در داخل آب دارد شنا می کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: اما موقعی که خدای نکرده مشکلی پیش بیاید و در تابستان گرم برق قطع  شود و یا خدای ناکرده قطعی برق در بیمارستان داشته باشد و کسی بیماری داشته باشد بهتر احساس می کند که این خدمات زیربنایی تاچه حد مهم است و آنهایی که برای کشور و مردم خودشان تا این اندازه تلاش کردند چه خدمات بزرگی را داشتند.

روحانی با شاره به سخنان وزیر نیرو گفت: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی حدود ۴۰ سال پیش، مقدار برق کشور 7000 مگاوات بوده است و در آغاز دولت تدبیر و امید ۶۹ هزار مگاوات بوده اما  امروز که در خدمت شما هستیم ۸۱۸۰۰ مگاوات برق داریم که معنای آن یک رشد چشمگیر در زمینه سرمایه گذاری و تولید و ایجاد خدمات لازم در زمینه انرژی است. ما وارد یک تکنولوژی نو شده‌ایم.

وی تاکید کرد: ما وارد یک تکنولوژی جدید و نو شده‌ایم. راندمان  ۵۸  راندمان مطلوب است که یعنی نیروگاه‌های ما وارد کلاس F شده‌اند. امروز در شرایطی هستیم که این افتتاح ها برای ما دلپذیرتر است البته هر افتتاحی به اعتقاد من یک فتح است.

رئیس جمهور بیان داشت: در شرایط فشار و تحریم دشمن؛ ما افتخار بالاتری را برای ملت و کشورمان شاهد هستیم. میبینید که استیصال بدخواهان ما به کجا رسیده است . یک وقتی بود که یک سال پیش می‌گفتند این نظام جمهوری اسلامی ایران را تغییر می‌دهیم؛ یعنی استقلال ایران را بشکنیم؛ یعنی آینده ایران در اختیار ما باشد یعنی در آینده نزدیک برای ملت ایران کاخ سفید تصمیم خواهد گرفت همچین آرزوهایی داشتند.

روحانی با اشاره به عدم دستیابی بدخواهان به خواسته‌های خود از تحریم اظهار داشت: نمی‌دانستند که ملت ایران درهمه مقاطع و در همه صحنه ها در برابر فشار دشمن موفق و پیروز بوده است. آنها می‌گویند «ایرانی ها در مذاکرات همیشه پیروز بودن اما در جنگ ناموفق بودند»، لااقل نصف حقیقت را یک بدخواهی باور کند باز هم غنیمت است ۵۰ درصدش را فعلاً پذیرفتند اما ۵۰ درصد را هم مردم ما به خوبی می‌دانند که ما در هر زمینه ای در دفاع مان  همیشه موفق بوده است و همیشه برای آب، خاک، سرزمینمان و وطنمان همه توان را به کار گرفته ایم.

رئیس قوه مجریه بیان داشت: آنچه مهم است این است که ملت ما عزیزترین سرمایه‌هایش یعنی فرزندان عزیزش را برای دفاع از وطنش فرستاد و هر روز لازم باشد می فرستد؛ این ملت، ملت بسیار بزرگ است و امروز بعد از یک سال و سه ـ چهار ماه که از به قول خودشان شدیدترین تحریم و فشار را بر کشور ما گذاشته است، دیگر دست به کار‌های کودکانه می‌زنند یعنی هر تعبیری آدم کند، غیر از اقدامات کودکانه تعبیر دیگری شایسته آن نیست.

وی با اشاره به اظهارات روزانه ترامپ برای مذاکره با ایران تاکید کرد: یک کسی ادعا می‌کند من می خواهم با ایران مذاکره کنم؛ مذاکره من با دولت ایران بدون هیچ پیش شرطی است و ما در هر لحظه آماده‌ایم که با دولت ایران مذاکره کنیم و بعد وزیر خارجه آن کشور را تحریم می‌کند.

روحانی خاطر نشان کرد: قبل از این نیز غلط های بالاتری کردند رهبر معظم انقلاب را تحریم کردند؛ این اقدامات آنها به معنای آن است دشمنان ما آن چنان عاجز شدند که فرصت خرد ورزی و تفکر را از دست داده‌اند.

رئیس جمهور گفت: اگر کسی می گوید با دولتی می خواهم مذاکره کنم راه مذاکره، وزارت خارجه است و راه دیگری ندارد. مسئول دیپلماسی خارجی چه کسی است؟ وزیر امور خارجه است؛ اینکه دولتی که معتقد است دولت مقتدر و ابرقدرت در سطح جهان است اما از مصاحبهوزیر خارجه ما  تمام ارکان کاخ سفید متزلزل می شود. از حرف زدن و منطق یک انسان دانشمند، دیپلمات و فداکار  آقای دکتر ظریف.

وی بیان داشت: آقای ظریف یک مصاحبه در نیویورک می کند اینها هفته ها و ماه ها عصبانیت و نگرانی خودشان را ابراز می کنند و می‌گویند وزیر خارجه ایران می آید افکار عمومی ما را منحرف می‌کند و واقعیت ها را وارونه برای ما مردم ما بیان می‌کند؛ ادعایی می‌کند که با واقعیت منطبق نیست. شما اینهمه دستگاه تبلیغاتی داریم شما که این همه ادعای آزادی می‌کردید حالا از یک مصاحبه عالم مقتدر ایرانی خاک قدرتان به لرزه در می‌آید.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر