۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۲۵۸۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد با اشاره به صنعتی‌ بودن شهرستان اردکان، توجه به تهدیدات زیستی و صنعتی را از اهداف این اداره‌ کل در اردکان عنوان کرد.

به گزارش پایداری ملی، محمدصادق طهماسبی روز چهارشنبه در نشستی با فرماندار اردکان و دیگر مسئولان شهرستان  افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقداماتی است که از بروز خسارت به تجهیزات و تلفات انسانی جلوگیری می‌کند.

وی با بیان این‌که پدافند غیرعامل صلح‌جویانه‌ترین روش برای دفاع است؛ استقرار آب‌انبارها، برج‌ها و... در مکان‌های امن‌تر را از نشانه‌های توجه به پدافند در اندیشه نیاکان ما برشمرد و تصریح کرد: وقتی در دوره کنونی، صنعتی ایجاد می‌شود باید مخاطرات زیستی و... آن نیز مورد توجه قرار گیرد و این جزو ساده‌ترین اصول پدافند است.

طهماسبی اظهار داشت: اهمیت پدافند غیرعامل در پایداری سیستم‌ها و زیرساخت‌هاست که درصورت عدم رسیدگی ممکن است تبعات بسیار زیادی در زندگی انسان‌ها به‌وجود آورد.

فرماندار اردکان نیز در این نشست گفت: صنعتی‌شدن اردکان، نیاز به توجه ویژه به مسائل پدافندی را دوچندان کرده است.

رئیس شورای پدافند غیرعامل شهرستان اردکان گفت: توجه به منابع ذخیره آب روستاها و ایستگاه‌های برداشت آب شهری با توجه به آسیب‌پذیری بالای ‌آن‌ها نیازمند تخصیص اعتبار است و درصورت عدم توجه می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری داشته باشد.

بهروز شهابی‌زاد ادامه داد: کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان و آفت مگس مدیترانه‌ای ازجمله اقداماتی است که در این‌حوزه انجام شده است؛ اما هنوز به آموزش‌های بیش‌تر نیاز داریم.

فرماندار اردکان، آموزش را رکن اصلی پدافند غیرعامل دانست و گفت: آمادگی و آگاهی مردم ضروری‌ترین بحث در این مقطع است.

وی همچنین از تهیه بانک اطلاعات اماکن حساس و آسیب‌پذیر زیستی خبر داد و گفت: تهیه این بانک به مراحل پایانی نزدیک شده است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر