۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۲۵۸۶
فرماندار رودسر:
رودسر- فرماندار رودسر تأکید کرد: برنامه های فرهنگی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل هدفمند و به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم در شهرستان رودسر برگزار شود.

به گزارش  پایداری ملی، حسین اسماعیل پور عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی پدافند غیرعامل رودسر که در سالن جلسات شهرستان این شهرستان برگزار شد وجود آمادگی همه جانبه و بازدارندگی لازم در عرصه های مختلف جامعه را امری ضروری دانست و گفت: با پدافند غیرعامل می توانیم به این مهم دست یابیم.

وی با بیان اینکه باید تهدیدات در سطح جامعه را شناسایی کنیم، افزود: برای شناخت تهدیدات مهم در سطح جامعه نیازمند ارزیابی و شناخت دقیق از وضعیت موجود هستیم.

فرماندار رودسر ادامه داد: تدوین برنامه‌ه، ارتقا و بهبود وضعیت موجود مهمترین راهکار برای مقابله با حوادث احتمالی در حوزه پدافند غیرعامل است.

وی با بیان اینکه چهار حوزه زیستی، اجتماعی و فرهنگی، اقتصادی و امنیتی از مهم ترین تهدیدات شهرستان رودسر است، تصریح کرد: باید در این زمینه با بهره گیری از ظرفیت ها، توانمندی ها، نگاه جمعی و دستگاهی در مقاطع مختلف پیش بینی های لازم را در برابر حوادث غیر مترقبه انجام دهیم.

اسماعیل پور در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درباره اهمیت پدافند غیرعامل، افزود: پدافند غیرعامل موضوع دیروز و امروز نیست بلکه یک مبحث همیشگی است و در این راستا فرهنگ سازی، آموزش، هماهنگی دستگاه های مختلف، تمرین و آمادگی و نهادینه کردن الزامات پدافند غیرعامل در سطح جامعه با بهره گیری از توانمندی های موجود امری ضروری است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تهدیدات حوزه کاری خود را شناسایی کنند، گفت: با شناسایی تهدیدات پیشرو در سطح شهرستان می توان راهکارهای مناسبی برای مقابله و حل مشکلات ارائه کرد که این مسئله نقش موثری در توسعه و پیشرفت شهرستان ایفا می کند.

فرماندار رودسر برگزاری جلسات و همایش ها را که تنها متضمن رفع تکلیف و فقط در قالب ارائه گزارش باشد را قابل قبول ندانست و افزود: همه باید تلاش کنیم تا برنامه های فرهنگی و آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل به صورت هدفمند و به منظور ارتقای سطح آگاهی مردم در شهرستان برگزار شود.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر