۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۲۵۸۳
دبیرکل شورای مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان گفت: 275 تُن مواد مخدر در سال 97 در استان، کشف و 24 باب منزل مسکونی نیز پلمپ شد.

به گزارش پایداری ملی، ابراهیم فرهادی شامگاه چهارشنبه در نشست کاهش آسیب‌های اجتماعی این شهرستان اظهار داشت: تنها در یکی از طرح‎‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر هرمزگان در سال گذشته 600 نفر معتاد طی 24 ساعت جمع‌آوری شدند.

وی افزود: این معتادان مربوط به 16 استان مختلف بودند که رایزنی‌های لازم جهت ارجاع آنان انجام شد.

دبیرکل شورای مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان بیان کرد: در طرح نورزوی سال پیش نیز 500 نفر معتاد جمع‌آوری و جهت نگه‌داری به کمپ ماده 16 تحویل شدند.

فرهادی ادامه داد: 170 مرکز درمانی ترک اعتیاد شامل کلینیک‌های سرپایی و کمپ‌های ماده 15 و 16 در سطح استان هرمزگان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در حوزه مقابله‌ای در سه ماهه نخست سال‌جاری 30 تُن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

دبیرکل شورای مبارزه با مواد مخدر هرمزگان با اشاره به کشف 275 تُن مواد مخدر در سال 97، گفت: در سنوات اخیر سه باند بین‌المللی مواد مخدر در این استان منهدم شد.

فرهادی افزود: برخورد با خورده‌فروشان مواد مخدر نیز با جدیت دنبال می‌شود و در این راستا در سال قبل 24 باب منزل مسکونی پلمپ و دستور تخریب چهار باب از این منازل صادر شده است.

وی با اشاره به وجود بیش از 600 نوع مواد مخدر، اظهار داشت: 50 برابر شدن تولید تریاک در افغانستان در سال‌های اخیر زنگ خطر دیگری است که لزوم آگاهی‌بخشی در سطح جامعه را افزایش می‌دهد.

دبیرکل شورای مبارزه با مواد مخدر هرمزگان تصریح کرد: اموالی به ارزش 200 میلیارد تومان تنها از یکی از افراد فعال در زمینه مواد مخدر توقیف شده و مقابله با این پدیده شوم با جدیت ادامه دارد.

فرهادی ادامه داد: تمرکز بر مهدهای کودک و آموزش و پرورش از مهمترین راهکارهای مصون‌سازی جامعه در برابر پدیده اعتیاد است که باید مورد توجه تمام دستگاه‌ها قرار بگیرد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر