۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۵۷
موسوی:
سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تحریم وزیر خارجه عنوان کرد: آمریکایی ها از منطق «ظریف» و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند.
به گزارش پایداری ملی، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه دقایقی قبل در واکنش به تحریم محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان از سوی وزارت خزانه داری آمریکا در صفحه توئیترش نوشت: «اوج تناقض و حماقت رهبران آمریکا آنجاست که بارها دکتر ظریف را در سیاست ایران کاره ای نمی دانند، اما با نابخردی محض دست به تحریم او می زنند!»

وی افزود: «آمریکایی ها از منطق دکتر ظریف و هنر مذاکراتی او به شدت واهمه دارند.»

 خزانه‌داری آمریکا بامداد امروز پنج‌شنبه (به وقت تهران)، نام «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را در فهرست افراد تحریم‌ شده قرار داد.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا، برای تحریم ظریف به فرمان اجرایی اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با دفتر مقام معظم رهبری استناد شده است.

در این بیانیه، ظریف «سخنگوی اصلی رژیم ایران در سرتاسر جهان» توصیف شده است. این بیانیه همچنین ظریف را به استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای «پروپاگاندا و نشر اطلاعات غلط» متهم کرده است.

علاوه بر این، خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده که وزارت امور خارجه و دیپلمات‌های ارشد ایرانی با نیروی قدس سپاه پاسداران، همکاری دارند.

گفتنی است، ظریف به این اقدام آمریکا واکنش نشان داد و در توئیتر نوشت: «ایالات متحده می‌گوید مرا به عنوان "سخنگوی اصلی ایران در سرتاسر جهان" تحریم کرده است. واقعیت آنقدر دردناک است؟ این تحریم بر من یا خانواده من هیچ اثری ندارد، چراکه من خارج از ایران، هیچ دارایی یا منافعی ندارم. متشکرم که مرا چنین تهدید بزرگی برای اهدافتان می‌پندارید.»

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر