۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۵۵۴
سردار حیدری : تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استان ها یکی از راهبردهایی است که می تواند در مقابل تهدیدات هیبریدی و ترکیبی دشمن به عنوان نقشه ی راه ، عمل کند.
به گزارش پایداری ملی، معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی با اشاره به تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در استانها راهبردی برای تهدیدات دشمناینکه این استان ظرفیت خوبی در زمینه پدافند غیر عامل دارد گفت: طرح جامع پدافند غیر عامل خراسان جنوبی در حال تدوین و چشم انداز آن برای استان روشن است.

سردار حیدری افزود: پدافند غیرعامل را به صورت تخصصی در زمینه های پدافند زیستی، سایبری، مردم محور و شیمیایی پیگیری می کنیم و در اولویت کارمان قرار داده ایم.

وی همچنین با اشاره به اینکه زیرساخت های کشور را باید مصون سازی کرد افزود: اکنون تغییرات، دانش پایه و فناورانه شده و ما باید تهدیدات را بشناسیم و با راهبردهای دانش پایه با آن مقابله کنیم.

معاون بسیج و امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور توسعه و پیشرفت را در گرو استفاده از توانمندی های خوب دانشگاه ها دانست و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه هایی با سطح علمی خوب داریم در تلاشیم از ظرفیت دانشگاه ها به ویژه جوانان در طرح جامع  پدافند غیر عامل استفاده کنیم.

سردار حیدری افزود: تا کنون در رشته پدافند غیرعامل در مقطع کارشناسی ارشد هزار و 200 نفر در دانشگاه های مختلف فارغ التحصیل شده اند و در مقطع دکتری نیز، تعداد قابل توجهی مشغول به تحصیلند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل خراسان جنوبی در حال تدوین و تا پایان سال به اتمام می رسد.

خوش خبر افزود: رسیدگی به بحث سوخت مرزنشینان برای مهاجرت معکوس روستائیان، برگزاری میز خدمت در دستگاه های اجرایی و سیاست تکریم ارباب رجوع با هدف رسیدگی به مشکلات مردمی از اقدامات خوبی است که خروجی آن برای خراسان جنوبی نتیجه بخش بوده است.

وی گفت: با توجه به طرح پرورش شتر، آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی از جمله ضرورت ها و نیازمندی های استان است که امیدواریم در سال جاری این مهم انجام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار همچنین در خصوص استفاده از روش های نوین برای مقابله با تهاجمات آمریکا افزود: برای این کار نیاز است هر فرد در هر جایگاهی که هست تلاش کند تا نیازهای جامعه پاسخ داده شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر