۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۰۶
عضو هیات علمی دانشگاه شهرکردبا بیان اینکه امروز هیچ تهدید مؤثر امنیتی و اقتصادی وجود ندارد، گفت: بزرگترین مشکل فعلی جمهوری اسلامی ضعف مدیریت است.

به گزارش پایداری ملی، مجتبی نوروزی امروز در شهرکرد در خصوص مواضع اخیر ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی در زمان ریاست جمهوری جدید ترامپ گفت: عده‌ای در داخل خواسته یا ناخواسته به جامعه القا می‌کنند که ترامپ مانع برقراری ارتباط ایران و امریکا، تحریم‌ها، نقض برجام و ... بوده است.

عضو هیات علمی علوم سیاسی دانشگاه شهرکرد، ادامه داد: اولین آورده این تفکر این است که برجام به عنوان یک مدل موفق برای حل مشکلات کشور ارائه می‌شود و دومین آورده آن ایجاد امید کاذب در مردم است، این تفکر به مردم القا می‌کند که همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه ترامپ روی کار آمد، و اکنون منتظر باشید ترامپ دوره‌اش تمام شود تا همه مشکلات حل شود و با این تفکر کشور را معطل نگه دارند.

وی با تاکید بر اینکه بین سیاست‌های ترامپ و اوباما تفاوت جدی وجود ندارد، یادآوری کرد: هرچند اوباما در بیان و رفتار و به ظاهر خیلی مودب‌تر از ترامپ بود اما در عمل شیوه دیگری داشت، اوباما تنها رئیس جمهور امریکا بود که نام جمهوری اسلامی ایران را به طور کامل ادا می‌کرد، برای مقام معظم رهبری نامه می‌فرستاد و به مردم پیام نوروزی می‌داد و تاکید می‌کرد دنبال تغییر حکومت نیست.

نوروزی ادامه داد: از بین هفت رئیس جمهوری که ایالات متحده بعداز انقلاب داشته، حدود 40 درصد از کل تحریم‌هایی که علیه جمهوری اسلامی صادر شده در زمان اوباما بوده است، یعنی بیشترین تحریم‌ها در زمان این دولت و توسط این شخص اعمال شده است.

وی با بیان اینکه ترامپ تمدیدکننده تحریم‌های اوباما است، تشریح کرد: هیچ تحریمی در دوره ترامپ وضع نشده مگر اینکه ساختار آن در دوره اوباما تعیین شده باشد.

دولت اوباما هم قصد خروج از برجام را داشت

با اشاره به اینکه سیاست‌های ایالات متحده علیه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ثابت بوده و تحت تاثیر رؤسای جمهور قرار نگرفته، ادامه داد: جان کری اخیرا اعلام کرده بود که ترامپ برای خروج از برجام عجله کرد، برنامه ما این بود ابتدا درخواست مذاکره موشکی و منطقه‌ای کنیم اگر ایران قبول نکرد خارج شویم ولی ترامپ ابتدا خارج شد سپس این درخواست را مطرح کرد.

هیچ تهدید مؤثر امنیتی و اقتصادی متوجه جمهوری اسلامی نیست

استاد دانشگاه شهرکرد با تاکید به اینکه راه حل مشکلات کشور در داخل هستند، ادامه داد: امروز هیچ تهدید مؤثر امنیتی متوجه جمهوری اسلامی نیست و دشمنان هم معتقد هستند که وضعیت امنیتی در یک شرایط تثبیت شده و مستحکم قرار دارد.

نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات موجود در عرصه اقتصادی معتقد هستم تهدید جدی اقتصادی هم متوجه کشور نیست چون بالاترین نرخ ارزی که کشور به آن نیاز دارد 100 میلیارد دلار و نیاز واقعی 40 میلیارد دلار است و ما امروز توانایی داریم در 6 سال آینده بدون فروش نفت به راحتی کشور را مدیریت کنیم.

استاد دانشگاه ضعف مدیریت را بزرگترین مشکل فعلی جمهوری اسلامی معرفی کرد و تشریح کرد: ضعف مدیریت به معنای نداشتن مدیر توانمند نیست و من اعتقاد دارم جمهوری اسلامی برای مدیریت هشت کشور مدیر توانمند و لایق دارد همانطور که در حوزه مدیریت امنیتی توانستیم امنیت کشورهای دیگری را هم تامین و تثبیت کنیم.

نوروزی بیان کرد: شرایط امروز کشور مدیرانی را می‌طلبد که حل هر مشکلی از کشور را به غرب و بیگانه ارتباط ندهند و به توان داخلی برای حل مشکلات باور داشته باشند و به فرموده مقام معظم رهبری باید جوانان شانه‌های خود را زیر بار مسؤولیت در جمهوری اسلامی ببرند.

منبع: مشرق
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر